Choć od The Game Awards minęło już trochę czasu, echa wydarzenia nadal niosą się w Internecie. Jednym z największych zwycięzców wydarzenia było Baldur’s Gate 3, które zdobyło pięć nagród. Naszą recenzję gry możecie przeczytać tutaj. Swen Wincke, CEO Larian Studio, nie zdążył ze swoją przemową, gdyż na TGA wyznaczono bardzo mało czasu na wypowiedzi zwycięzców. Jeśli jesteście ciekawi, co takiego mogło zostać powiedziane podczas wydarzenia, to Wincke wrzucił planowaną przemowę na X/Twitter. Znajdziecie ją także poniżej.
Co Swen Wincke miał powiedzieć na The Game Awards?
What I wanted to say at the #gameawards (1/16)
— Swen Vincke @where? (@LarAtLarian) December 14, 2023
„Zdobycie tytułu Gry Roku to wielki zaszczyt i chciałbym przede wszystkim podziękować wszystkim, którzy na nas głosowali, a także pogratulować pozostałym nominowanym. To był niesamowicie konkurencyjny rok i każdy z was zasłużyłby na tę nagrodę, Capcom, Remedy, Insomniac, Nintendo. Chcę podziękować Geoffowi Keighleyowi i ludziom, którzy zorganizowali rozdanie nagród za stworzenie tak wielkiego show, że przyciąga uwagę głównego nurtu.
Chociaż 30 sekund to trochę mało, nie ma nic lepszego niż nagrody dla gier i jest to niesamowite osiągnięcie. Miałem na sobie zbroję na The Game Awards, ponieważ Baldur’s Gate 3 to gra, która nie mogłaby istnieć bez naszej społeczności graczy. Chciałem oddać hołd temu, jak ważni byli dla rozwoju gry. Dajecie czadu społeczności Baldur’s Gate 3. Tworzenie gry takiej jak ta udaje się tylko wtedy, gdy masz niesamowity, pełen pasji i utalentowany zespół. Pod tym względem mam niesamowite szczęście do Larian Studios – są jednymi z najlepszych i wykonali naprawdę niesamowitą robotę.
W napisach końcowych wymieniono ponad 2000 osób, a ponieważ nie mogę wymienić wszystkich, chciałbym skupić się na grupie ludzi, którzy nie zawsze otrzymują uznanie, na jakie zasługują. Zespół QA, zespół lokalizacyjny, zespół obsługi klienta, zespół operacyjny, zespół wydawniczy, zespół testerów gry i każdy inny deweloper w Larian, Baldur’s Gate 3 nie istniałoby bez was i wszyscy powinniście czuć się dumni.
Dalszy ciąg przemowy
Chciałbym zadedykować tę nagrodę przyjaciołom i członkom rodziny, których straciliśmy podczas prac nad grą, w tym Jimowi, naszemu głównemu animatorowi filmowemu, który zmarł w zeszłym miesiącu, oraz osobiście mojemu ojcu, który zmarł tydzień przed uruchomieniem naszej kampanii wczesnego dostępu. Nie da się stworzyć czegoś takiego jak BG3, jeśli nie ma się wsparcia od ludzi wokół siebie. Osobiście chciałbym podziękować 5 wyjątkowym osobom, szalonemu psu i jednookiemu kotu za to, że ze mną wytrzymali.
Wielkie ukłony należą się również naszym partnerom lokalizacyjnym i Pit Stop Productions, którzy musieli wykorzystać każdy zakątek swojego budynku, aby nagrać i uchwycić szaloną liczbę kwestii. Do naszych aktorów – spisaliście się świetnie. Mam nadzieję, że nasze drogi skrzyżują się ponownie w przyszłości, a wasi agenci pozostaną rozsądni. Chciałbym również podziękować Wizards of the Coast, a w szczególności zespołowi DnD, za danie nam carte blanche. Naprawdę przykro mi słyszeć, że tak wielu z was zostało zwolnionych. Smutne jest to, że z ludzi, którzy byli w oryginalnym pokoju spotkań, prawie nikt nie został. Mam nadzieję, że wszyscy dobrze skończycie.
Jest jeszcze wielu partnerów, którym chciałbym podziękować. Prosiliśmy was o wiele, ale daliście z siebie wszystko. Bez waszych wysiłków Baldur’s Gate 3 nie byłoby tym, czym jest. Na koniec chciałbym przytoczyć historię rozmowy, którą odbyłem dawno temu z wydawcą. Powiedział mi, że na szczęście dla nich, gry są napędzane idealizmem. Miał na myśli to w sposób wyzyskujący, ale miał rację. Gry są wyjątkową formą sztuki, równie ważną jak książki, muzyka czy filmy. Wielu deweloperów, w tym ja, tworzy gry, ponieważ uwielbia patrzeć, jak inni angażują się w ich dzieła w sposób, jaki mogą zaoferować tylko gry. Nie dbają oni zbytnio o zarobione pieniądze, poza tym, że są one paliwem potrzebnym do tworzenia nowych i lepszych gier. Warto przypomnieć wszystkim, że paliwo jest tylko środkiem, a nie celem. To, dokąd i w jaki sposób podróżujemy, ma znaczenie i jest tym, co pamiętamy”
Tłumaczenie moje ze wsparciem DeepL.
Przypomnę, że Baldur’s Gate 3 zdobyło na TGA nagrody w następujących kategoriach. Game of the Year, Best Performance, Best Community Support, Best RPG, Best Multiplayer.
Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), naszym Discordzie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!