Mimo iż sezony w Diablo 2 Resurrected miały trwać pierwotnie 3 miesiące, to pierwszy już jest wyjątkiem od tej reguły. Powodów przedłużenia zapewne nigdy nie poznamy, ale ważne jest to, że kolejny wystartuje już 6 października. Zgodnie z obietnicą developerów, każdy sezon ma wprowadzać coś nowego do gry. Poprzednio były to słowa runiczne, które w samej meta grze nie wiele zmieniły, tym razem „świeżej zawartości” będzie nieco więcej.
Terror Zone w Diablo 2 Resurrected
Zacznijmy zatem od Terror Zone, czyli lokacji, które mają być alternatywą dla popularnych BaalRunów, Chaos Sanctuary i tak dalej. Oto i one:
- co godzinę w wybranych lokacjach będą spawnować się hordy potworów,
- poziom potworów jest o 2 wyższy niż bohatera lub ich pierwotny poziom dla danej lokacji, aż do maksymalnego poziomu na danym levelu trudności,
- doświadczenie i drop opiera się o ich nowy poziom,
- poza tym eliminacja potworów w tym trybie zapewnia dodatkową liczbę punktów doświadczenia,
- tryb należy uruchomić w opcjach gry,
- gra poinformuje gracza na czacie, o aktualnych „Strefach Grozy”,
- otrzyma również informacje o zbliżającej się nowej strefie oraz gry znajdzie się w wybranej strefie w następujące sposoby:
- unikalną ikoną przy nazwie potwora,
- informacją tekstową na ekranie,
- dźwiękiem,
- tekstem na automapie.
Natomiast jeśli chodzi o kwestię poziomów potworów, to prezentują się one następująco:
Normal
- Base: +2 poziomy do 45
- Champion: +4 poziomy do 47
- Unique: +5 poziomy do 48
Koszmar
- Base: +2 poziomy do 71
- Champion: +4 poziomy do 73
- Unique: +5 poziomy do 74
Piekło
- Base: +2 poziomy do 96
- Champion: +4 poziomy do 98
- Unique: +5 poziomy do 99
Listę lokacji znajdziecie w oficjalnym poście dotyczącym patcha 2.5.
Nowe Talizmany w Diablo 2 Resurrected
Dotychczas postacie magiczne miały nie lada problem z tak zwanymi niewrażliwościami. W drugim sezonie na pomoc przeciwko znienawidzonemu affixowi mobów przychodzą talizmany dające Osłabienie. Jak możemy przeczytać na blogu:
To słowo kluczowe oznacza, że jeśli potwór posiada niewrażliwość na określony typ obrażeń, jego odporność zostanie zredukowana do 95% niezależnie od tego, jaka była wyjściowa wartość procentowa odporności, co przełamuje niewrażliwość i pozwala na zadanie celowi danego typu obrażeń. Osłabienie ma zastosowanie przed innymi modyfikatorami redukcji niewrażliwości i działa wyłącznie na cele niebędące graczami. Te nowe unikalne talizmany będą się pojawiać wśród łupów upuszczanych wyłącznie na Obszarach Grozy przez przeciwników rzadkich i unikalnych oraz czempionów. Nowe unikalne Wielkie Talizmany mają jednak jedną wadę: co prawda zmniejszają niewrażliwość potworów, ale jednocześnie zmniejszają waszą odporność na ten sam typ obrażeń.
Poniżej przedstawiamy rodzaje oraz właściwości rzeczonych błyskotek:
Czarny rozłam
- Niewrażliwość potworów na magię jest osłabiona
- -50% do odporności na magię
Kościane przełamanie
- Niewrażliwość potworów na ataki fizyczne jest osłabiona
- Otrzymywane obrażenia fizyczne są zwiększone o 25%
Lodowa wyrwa
- Niewrażliwość potworów na zimno jest osłabiona
- -75% do odporności na zimno
Niebiańskie pęknięcie
- Niewrażliwość potworów na błyskawice jest osłabiona
- -75% do odporności na błyskawice
Ognista szczelina
- Niewrażliwość potworów na ogień jest osłabiona
- -75% do odporności na ogień
Gnijąca rozpadlina
- Niewrażliwość potworów na trucizny jest osłabiona
- -75% do odporności na trucizny
Słowem podsumowania
Podsumowując nadchodzące zmiany w Diablo 2 Resurrected, sezon drugi zapowiada się świetnie. Twórcy w końcu wprowadzają coś, co nieco urozmaici przestarzałą już rozgrywkę, opartą o farmienie ciągle tych samych lokacji. Co więcej, podoba mi się rozwiązanie dotyczące wspomnianych wyżej talizmanów. Jest to ciekawy pomysł wprowadzający nieco zamieszania w balansie. Czas pokaże, czy deweloperom udało się w ten sposób sprawić, że buildy z „out of meta”, staną się bardziej popularne.