Diablo IV – Devs Stream

Dev Stream Campfire Chats Diablo IV

Od premiery gry minęło raptem nieco ponad dwa tygodnie, a w miniony piątek twórcy podzielili się z nami nadchodzącymi zmianami za sprawą Diablo IV – Dev Stream. Zacznijmy od tego, że Blizzard ogłosił premierę Diablo IV jako ogromny sukces, co w sumie nie powinno nikogo dziwić. Ta była naprawdę udana, gdzie większość graczy faktycznie mogła cieszyć się płynną rozgrywką. Co w 2023 roku jest raczej wyjątkiem, a nie regułą. Nie mniej, przejdźmy do faktycznych zapowiedzi z Dev Stream.

Diablo IV pobiło ważny rekord Blizzarda

Panel główny Dev Stream

Zwiększenie zdobywanego doświadczenia w Podziemiach koszmarów oraz zmiany związane z Sigilami.

Od początku było zauważyć swego rodzaju wyścig zbrojeń pomiędzy deweloperami a graczami, jeśli chodzi o tak zwany fast leveling. Jak zapewne się domyślacie, walka ta nigdy nie kończy się dobrze. Otóż przez te minione dwa tygodnie twórcy, usilnie starali się zmusić wszystkich do robienia Podziemi koszmarów, zamiast zwykłych. Jedynym rozwiązaniem, na jakie wówczas wpadli, to zredukowanie ilości elite/champion packów w popularnych do levelowania lochach.

Co odbiło się czkawką, ponieważ odbiorcy są bardzo wrażliwi na tym punkcie. Na podstawie feedbacku od społeczności Diablo za pośrednictwem forum, reddita czy też tak zwanych content creator’ów, deweloperzy podjęli decyzję o podwyższeniu zdobywanego doświadczenia w koszmarnych lochach. Co więcej, pojawiła się pierwsza zmiana QoL polegająca na tym, że użycie sigila automatycznie przeniesie nas do danego podziemia. Dzięki temu nie będziemy marnować już czasu na podróż do miejsca docelowego, a XP/H będzie o wiele bardziej opłacalne, niż spamowanie do znudzenia jednej instancji.

System Renown, a sezony.

Kolejnym ważnym elementem związanym ze zmianami QoL, jest fakt, że deweloperzy zmienili swoje podejście wobec niektórych aspektów systemu Renown. Otóż dotychczas miało być tak, że ów system nie przechodzi z serwera Eternal (non ladder) na sezonowy. Natomiast na ten moment według wypowiedzi twórców, z serwera głównego na sezonowy przechodzić będą:

  • Skip kampanii
  • Zniknie fog of war na mapie, jesli ją odkryliśmy
  • Waypointy będą dostępne w głownych mapach krain
  • Nagrody zdobyte za odkrycie oltarzy lIlith przechodzą na serwer sezonowy
  • Warto tutaj zaznaczyć, że pozostałe elementy Renown aby zdobyć nagrody dalej trzeba będzie zrobić.

Naprawa systemu odporności (sezon 2)

Dotychczas system odporności w grze po prostu nie działa, tak jak powinien, jest to swego rodzaju martwa statystyka. Twórcy potwierdzili informacje, że zdają sobie sprawę z tego, że ta źle funkcjonuje. Dlatego też będą ją przebudowywać. Zmiana zostanie wprowadzona dopiero w sezonie 2, czyli w okolicy października.

Klejnoty, a miejsce w ekwipunku (sezon 2)

Na chwilę obecną, klejnoty zajmują nam standardowy slot zarówno w ekwipunku, jak i w skrzyni. Ma się to zmienić wraz z sezonem 2, gdzie klejnoty zostaną przeniesione do zakładki z materiałami. Dzięki czemu zyskamy nieco więcej miejsca.

Śmierć na HC (sezon 2)

Zginęliście podczas rozgrywki na HC za sprawą błędu lub disconnecta? Jeśli tak, to wiedzcie, że twórcy zdają sobie sprawę z tego, że takie sytuacje mają miejsce. Niestety na ich poprawę trzeba będzie poczekać do okolic października, kiedy wystartuje sezon 2. Ponieważ Blizzard chce zaimplementować mechanikę, gdzie nasza postać w momencie disconnecta zostanie przeniesiona w bezpieczne miejsce. Moim zdaniem jest to trochę broń obusieczna, bo zdaje sobie sprawę, że gracze będą to wykorzystywać, gdy tylko nadarzy się okazja. Sama mechanika jest już dostępna w grze w postaci zwoju, ale teraz będą pracować nad tym, aby to jakoś zautomatyzować.

Grasz druidem i znajdujesz przedmioty dla barbarzyńcy? Blizzard przychodzi z pomocą

W grze był bug, który sprawiał, że grając druidem, mieliśmy szanse znaleźć unikaty związane z barbarzyńcą. Co jakby nie patrzeć wpływało negatywnie na etap rozwoju naszej postaci, jeśli chodzi o ekwipunek. Błąd ten zostanie wyeliminowany przed startem pierwszego sezonu.

Skrzynki za pokonanie World Bossa

Część graczy spotkała się z błędem, gdzie po zabiciu World Bossa otrzymała skrzynkę powyżej poziomu swojej postaci. Przykładowo nasza postać w chwili zabicia bossa (90lv) ma poziom 60, a skrzynka wymaga poziomu 80 aby ją otworzyć. Ten błąd wkrótce zostanie naprawiony.

System Looking for Group

Jest to chyba obecnie jedyna zmiana, która nie ma określonej przybliżonej daty implementacji. System ten ma pomóc graczom w zarządzaniu klanami oraz party.

Poprawa stabilności gry

Osobiście nie miałem żadnych problemów z grą, zarówno z rubberbandingiem – czyli cofaniem/blokowaniem postaci przy zmianie krainy – jak również z stutteringiem. Nie mniej jednak Blizzard zdaje sobie sprawę z problemami związanymi ze stabilnością gry i ciągle nad tym pracują.

Q&A Dev Stream

Czy zostanie system teleportu do postaci tak jak to miało miejsce w Diablo 3?

Na chwilę obecną twórcy nie przewidują, aby tak się stało.

Czy zostaną zbuffowane generatory many, rage etc?

Tak, jest to przewidziane w nadchodzącym patchu. Zwłaszcza u postaci, które mają z tym problem.

Czy zostanie zwiększona gęstość przeciwników w podziemiach?

Tutaj jedynie padła odpowiedź, że zdają sobie sprawę z tego, że gracze tego oczekują.

Czy zostanie zwiększona ilość modyfikacji naszej postaci?

Na ten moment nie planują niczego dodawać poza tym, co obecnie jest w grze.

Czy pojawi się zakładka związana z ukończonymi zadaniami, głosariuszami etc.?

Twórcy planują poprawić rzeczy związane z trackingiem zadań, znajdziek itp.

Czy pojawią się funkcje wyszukiwania aspektów itp? (tak zwane QoL)

Tak, ale nie wiadomo kiedy.

Avatar photo
Pasjonat gier komputerowych od najmłodszych lat, pamiętający czasy ZX-Spectrum i C64. Wieloletni fan gier spod stajni Blizzarda. Najbardziej lubi oglądać rozgrywki esportowe Starcrafta.
Scroll to top