Hideo Kojima: „Metal Gear był pełen rzeczy wyprzedzających swoje czasy”

radio w MG

Kilka dni temu, z okazji 37. urodzin gry Metal Gear, Hideo Kojima postanowił powspominać co nieco na temat swojego pierwszego hitu. Tak jest, od premiery gry, która zapoczątkowała jedną z najbardziej kultowych serii gier na świecie, minęło już bardzo wiele czasu. Kojima, na portalu X/Twitter przyznał, że jego zdaniem najważniejszym i najbardziej innowacyjnym rozwiązaniem w grze było… radio.

Metal Gear – gra wyprzedzająca swoje czasy

Metal Gear był napakowany rzeczami wyprzedzającymi swoje czasy, ale największym wynalazkiem było zaimplementowanie konceptu nadajnika radiowego w opowiadaniu historii”, pisał Kojima w swoim poście. Zwrócił uwagę, że pomogło to w opowiadaniu historii, która działa się również z dala od gracza. „Gdy historia dzieje się, gdy gracz nie jest obecny (bez jego wiedzy), uczucia gracza stają się oderwane”. Jednak dzięki nadajnikowi mogło dziać się wiele rzeczy naraz, a gracz – i główna postać – był o wszystkim informowany na bieżąco. Ważną częścią tej mechaniki była też jej interaktywność. Gracz mógł nie tylko odbierać połączenia, ale także samodzielnie kontaktować się z innymi postaciami.

https://x.com/HIDEO_KOJIMA_EN/status/1811950710667509910

Choć chwalono tylko elementy skradane, większość dzisiejszych strzelanek także używa myku z nadajnikiem”, podsumowuje Hideo Kojima. Nie da się zaprzeczyć, że w jego słowach na pewno kryje się ziarnko prawdy. W każdej części serii nadajnik radiowy odgrywał niesamowicie istotną rolę. Zresztą, stał się on na tyle kultowy, że wielu graczy – w tym i ja – do dziś używa odgłosu Codeca jako sygnału powiadomienia w swoich prywatnych nadajnikach, które nosimy na co dzień w kieszeniach.

Metal Gear zostało wydane w 1987 roku na MSX2. Hideo Kojima miał wtedy zaledwie 23 lata. Na szczęście pomimo upływu czasu nawet dziś można zagrać w ten klasyczny tytuł dzięki Metal Gear Solid Master Collection Vol. 1. Są to zestawy aż siedmiu gier, w których znajdziemy także mnóstwo bonusów. My sprawdzaliśmy wydania zarówno na PC, jak i PlayStation 5. Można je także dostać zarówno na Xbox One / Xbox Series X|S jak i Nintendo Switch.


Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), naszym Discordzie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!


Avatar photo
Czołem, na imię mam Kamil! Kocham gry miłością bez wzajemności, ale staram się nie brać ich za bardzo na poważnie. Najlepiej czuję się w taktycznych strzelankach, ale chętnie próbuję wszystkiego, co się da. Odkąd tylko pamiętam, zawsze chciałem pisać o grach, a tutaj mogę nareszcie spełniać to marzenie.
Scroll to top