Quantum Error nie wyjdzie na PS4

Quantum Error, strażak z karabinem stojący na tle płomieni

Quantum Error, FPS w klimatach horroru od studia TeamKill Media, nie pojawi się na PlayStation 4. Studio wyjaśniło swoje powody na Twitterze, podsumowując decyzję stwierdzeniem, że gra stanowiłaby zupełnie inne doświadczenie na konsoli poprzedniej genereacji. „Nie byłoby to sprawiedliwe dla graczy PS4”.

Quantum Error tylko na PS5 i XSX

Niestety będziemy musieli anulować wersję QE na PS4. Choć gra od początku była tworzona z myślą o PS5 ciągle mieliśmy nadzieję, że uda nam się stworzyć wersję na PS4, ale poziom jakości, który osiągnęliśmy z rozgrywką QE, działającą w 60 klatkach na sekundę, doszliśmy do wniosku, że nie da rady, abyśmy mogli dostarczyć wersję gry na PS4, która mogłaby konkurować z tym, co dostarczy PS5.

Niespecjalnie dziwi taka decyzja. Coraz więcej studiów decyduje się odchodzić od konsol poprzednich generacji. Microsoft nawet oficjalnie oświadczył, że ich gry już nie będą w ogóle pojawiały się w wersjach na Xboxa One. Jakby nie było, PlayStation 4 miało swoją premierę niemal dekadę temu, a jeżeli chodzi o możliwości maszyn to różnice są widoczne gołym okiem. „Wersja PS4 wymagałaby zbyt dużego obniżenia jakości, zmiany zasobów, oświetlenia, a także wielu innych elementów, aby działała”, piszą dalej twórcy. „Byłoby to zupełnie inne doświadczenie, którego nie dałoby rady porównać do tego z PS5”.

YouTube player

Przy okazji tego komunikatu odpowiedzieli na kilka zarzutów i pytań użytkowników portalu. Zaprzeczono, jakoby gra miałaby wyjść na Xbox One, gdyż „nigdy nie było wersji na Xbox One”. Nie podano jeszcze także planowanej daty premiery, choć podobno tę powinniśmy poznać już niedługo. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że na PlayStation 5 gra ma działać w 60 fpsach w rozdzielczości 2K. I choć studio zamierza wydać port gry na PC-ty, na pewno nie będzie on dostępny w dzień premiery.

Problematyczny Xbox

Premiera Quantum Error na konsoli Xbox Series X|S odbędzie się w późniejszym terminie, niż na PlayStation 5. Choć gra znajduje się już na ostatnim etapie produkcji, wymagane są dodatkowe pracy ze względu na wolniejszy dysk SSD w konsoli Microsoftu. „Zaczęliśmy przyglądać się optymalizacji gry na Xboksie, ale niestety zajmie to trochę czasu; QE zostało stworzone do gry z ekstremalnie szybkim dyskiem SSD PS5.”

Avatar photo
Czołem, na imię mam Kamil! Kocham gry miłością bez wzajemności, ale staram się nie brać ich za bardzo na poważnie. Najlepiej czuję się w taktycznych strzelankach, ale chętnie próbuję wszystkiego, co się da. Odkąd tylko pamiętam, zawsze chciałem pisać o grach, a tutaj mogę nareszcie spełniać to marzenie.
Scroll to top