Rainbow Six Extraction – Poznajcie operatorów!

Wybór odpowiedniego operatora w Rainbow Six Extraction ma kluczowe znaczenie. Choć każdy z nich jest doskonale wyszkolony i podstawowe zadania wykona tak samo skutecznie, to jednak każdy z nich ma inne wyposażenie i umiejętności. Warto zwrócić na to uwagę przed wyruszeniem w teren, aby móc skutecznie zaplanować swoje działania i odpowiednio dopasować się do drużyny oraz nadchodzących zadań.

Należy też zwrócić uwagę, że każdy operator ma dostęp do tego samego sprzętu REACT: granatów, min czy przedmiotów wsparcia. Można je wykorzystać, aby wzmocnić słabsze strony każdej z postaci lub jeszcze bardziej wspomóc ich tam, gdzie już są wyjątkowi.

Lista operatorów Rainbow Six Extraction:

Podstawowi Operatorzy:

Operatorzy do odblokowania w 1 fazie:

Operatorzy do odblokowania w 2 fazie:

Operatorzy do odblokowania w 3 fazie:

Operatorzy do odblokowania z wydarzeń specjalnych:

Poniżej przedstawiam ogólny opis, przedstawienie posiadanego wyposażenia i krótkie podsumowanie każdego z dziewiętnastu dostępnych operatorów.

Operatorzy dostępni na starcie gry

Doc

Opis:

Gustave Kateb, członek francuskiego GIGN znany lepiej jako Doc, to operator, którego głównym zadaniem jest podtrzymywać swoją drużynę przy życiu. Posiada przy sobie pistolet ze stymulantami, którymi może leczyć, a także podnosić powalonych operatorów. O ile tym drugim może zająć się każdy dowolny operator Doc ma tę zaletę, że nie musi być w bezpośredniej bliskości leżącego towarzysza.

Wyposażenie:

W swoim arsenale posiada domyślnie SG-CQB, czyli strzelbę w systemie pump action, doskonałą na krótkim dystansie. Później zyskuje dostęp także do MP5, szybkostrzelnego pistoletu maszynowego o przeciętnych obrażeniach oraz P90, równie szybkostrzelnego PMa o mniejszym zasięgu, ale większym magazynku. Ostatecznie dostaje także HK417, czyli półautomatyczny karabin o dużym zasięgu i kolosalnej mocy obalającej.

Jako drugą broń może wziąć P9 o dużym magazunku, ale niskich obrażeniach, który idealnie współpracuje z tłumikiem oraz rewolwer LFP586, potężny, ale głośny i mieszczący tylko sześć pocisków.

Podsumowanie:

Doc jako operator jest dość powolny, ale nadrabia wytrzymałością. To w połączeniu z jego umiejętnością i ekwipunkiem sprawia, że doskonale sprawdza się w roli wsparcia zespołu, ale może być trudniejszy do gry solo. Zaczyna od trzech zastrzyków leczących 15HP, ale na najwyższym poziomie ma ich pięć, a każdy leczy 30 punktów zdrowia. Dzięki niemu każdy zespół ma większe szanse na przeżycie.

Ela

Opis:

Elżbieta “Ela” Bosak to była najemniczka i członkini polskiej elitarnej jednostki Grom, która ma bardzo wszechstronne zastosowanie w Extraction. Jej umiejętność to miny Grzmot – samoprzylepne ładunki wybuchowe, które ogłuszają przeciwników, kiedy ci wejdą w ich zasięg. Dzięki temu Ela może zastawiać pułapki na przeciwników lub wspomóc obronę podczas zadań wymagających trzymania się w jednym miejscu.

Wyposażenie:

Domyślnie korzysta z szybkostrzelnego PMa Scorpion Evo 3 A1 o dużej pojemności magazynka. Później otrzymuje dostęp do FO-12, półautomatycznej strzelby dobrej na krótkim dystansie, a następnie potężnego lekkiego karabinu maszynowego LMG-E o największym magazynku w grze i karabinu szturmowego M762, który jest kompromisem pomiędzy mocą LMG-E a szybkostrzelnością Scorpiona Evo 3.

Jej zapasową bronią jest RG15, uniwersalny pistolet z magazynkiem na piętnaście nabojów, do tego z możliwością montażu tłumika. To jedyna broń boczna, do której Ela ma dostęp.

Podsumowanie:

Ela jest bardzo uniwersalną operatorką, można nią całkiem bezpiecznie grać solo, a każda drużyna z Elą zyska dodatkowe granaty ogłuszające i porządną siłę ognia. Jest szybka, ale też mniej wytrzymała od niektórych operatorów, więc należy nią grać wyjątkowo ostrożnie podczas manewrów oskrzydlających. Zaczyna z trzema minami Grzmot, które po pewnym czasie się regenerują, ale ostatecznie może ich mieć o jedną więcej, ze zwiększonym zasięgiem i szybszym czasem regeneracji.

Pulse

Opis:

FBI SWAT również ma swoich przedstawicieli w REACT w postaci Jacka Estrady, czyli Pulse’a. Korzysta on z czujnika bicia serca, który pozwala mu odnajdywać pomimo przeszkód terenowych gniazda archaików, innych operatorów a także operatorów, którzy mają status MIA, czyli zaginieni w akcji.

Wyposażenie:

Od początku ma on dostęp do strzelby M1014, zabójczej w zatłoczonych pomieszczeniach, a następnie odblokowuje UMP45, PM o dużej mocy obalającej. Na koniec dostaje 556XI, karabin szturmowy o trochę mniejszej sile ognia, ale niezłej szybkostrzelności i większym magazynku, niż UMP.

Z pistoletów może używać M45 MEUSOC o dużej mocy, ale małym magazynku, a później otrzymuje 5.7 USG, o mniejszej mocy, ale prawie trzykrotnie większej pojemności.

Podsumowanie:

Pulse jest operatorem, który świetnie nadaje się do zwiadu, zwłaszcza w misjach, które wymagają odnalezienia zaginionego operatora lub gniazd. Jego ekwipunek i statystyki są wystarczająco elastyczne, żeby uczynić z niego odpowiedniego członka każdego zespołu. Na wyższych poziomach jego skaner zyskuje większy zasięg, a także wykrywa gniazda również, gdy nie jest aktywny. Na najwyższym poziomie dodatkowo towarzysze z drużyny mają zwiększoną prędkość, kiedy Pulse używa skanera, a także skanuje wykrytych już przeciwników. Należy pamiętać, że w trakcie skanowania Pulse jest bezbronny, a zmiana na broń zajmuje trochę czasu.

Alibi

Opis:

Alibi, czyli Aria de Luca, to operatorka wywodząca się z włoskiej Grupy Interwencyjnej Sił Specjalnych karabinieri (GIS), której specjalnością są iluzje. Na polu walki zyskuje przewagę dzięki holograficznym wabikom, które odciągają uwagę archaików od operatorów, a te, które je zaatakują, zostają oznaczone.

Wyposażenie:

Na swoim wyposażeniu ma pistolet maszynowy Mx4 Storm z bardzo wysoką szybkostrzelnością, a później automatyczną strzelbę ACS12 z magazynkiem bębenkowym i budzący respekt ALDA 5.56, lekki karabin maszynowy wsparcia o dużej mocy obalającej.

Jako drugą broń ma do dyspozycji strzelbę-rewolwer Bailif 410, a później także i mocniejszy rewolwer KERATOS .357, na który można zamontować tłumik.

Podsumowanie:

Jej umiejętność sprawia, że Alibi jest niezastąpiona podczas każdej misji, która wymaga obrony. Skutecznie odciąga uwagę od operatorów i pozwala z bezpiecznej odległości zneutralizować niebezpieczeństwo. Jej wabiki są także nieocenionym gadżetem podczas gry solo. Jest bardzo szybka, więc w połączeniu ze swoją zdolnością jest doskonałą operatorką do flankowania przeciwników, ale trzeba uważać, bo jej wytrzymałość pozostawia wiele do życzenia. Natomiast na wyższych poziomach nie dość, że jej wabik można postawić za pomocą drona zwiadowczego, to liczba dostępnych wabików wzrasta do czterech.

Finka

Opis:

Lera Melnikowa, znana jako Finka, to była członkini Specnazu, która za pomocą nanobotów potrafi tymczasowo podleczyć lub podnieść operatorów ze swojego oddziału niezależnie od tego, jak daleko się od nich znajduje.

Wyposażenie:

Do swojej dyspozycji ma karabin maszynowy SPEAR .308 o porządnej sile rażenia, a później otrzymuje także półautomatyczną strzelbę SASG-12, lekki karabin maszynowy Specnazu 6P41 z dużym magazynkiem i dużą mocą obalającą, ale długim czasem przeładowania, a na sam koniec pistolet maszynowy 9x19VSN, szybkostrzelny, ale trochę słabszy od SPEAR .

Jako broni zapasowej może użyć albo rosyjskiego PMM zadającego spore obrażenia, ale z małym magazynkiem albo GSH-18, które ma ponad dwukrotnie większą pojemność, ale zadaje trochę mniejsze obrażenia.

Podsumowanie:

Finka sprawdza się doskonale jako wsparcie zespołu. Każda z jej broni zapewnia dużą siłę ognia, a jej umiejętność idealnie spisuje się w najbardziej gorących momentach walki dając operatorom trochę większą szansę na zwycięstwo. Całkiem nieźle poradzi sobie także bez wsparcia, ale najmocniej błyszczy we współpracy z innymi. Choć nie jest szybka to nadrabia wytrzymałością.

Hibana

Opis:

Yumiko Imagawa to wywodząca się z japońskiego Special Assault Team operatorka specjalizująca się w wyważaniu. Ma do swojej dyspozycji wyrzutnię X-KAIROS, która wystrzeliwuje sześć małych zdalnie detonowanych ładunków wybuchowych.

Wyposażenie:

Hibana rozpoczyna z karabinem szturmowym Type-89, szybkostrzelnej broni z niezłą siła rażenia, ale bardzo małym magazynkiem. Na wyższych poziomach dostaje dostęp do strzelby Supernova o nieco mniejszym odrzucie od większości strzelb, która sprawdzi się świetnie w budynkach. Na koniec dostaje MP5SD, czyli szybkostrzelny pistolet maszynowy z wbudowanym tłumikiem dźwięku, przez co ma mniejszą moc od Type-90, ale większy magazynek może to trochę rekompensować.

Jako broń dodatkową zaczyna z Bearing 9, pistoletem maszynowym o małej mocy, ale większym magazynku niż przeciętny pistolet oraz bardzo dużą szybkostrzelnością. Dodatkowo można zamontować na nim tłumik. Później można go wymienić na P229, pistolet o niezłych obrażeniach i magazynkiem mieszczącym dwanaście nabojów. P229 także może mieć zamocowany tłumik.

Podsumowanie:

Hibana sprawdzi się w każdej drużynie, która stawia na tworzenie własnych ścieżek i potrzebuje dodatkowego kopa. Choć X-KAIROS służy głównie do wyburzania ścian, można z jej pomocą pokonywać opancerzonych przeciwników lub niszczyć wzmocnione gniazda w misjach z mutacją pasożyta, gdyż ładunki te ignorują pancerz archaików. Dzięki temu zaskoczona przez mocno opancerzonych przeciwników na wyższym poziomie trudności Hibana ma szansę wyjść z tego starcia w jednym kawałku. Dodatkowo X-KAIROS może posłużyć do zastawiania pułapek lub do tworzenia otworów w ścianach, przez które można ostrzelać przeciwników.

Lion

Opis:

Olivier Flament to obok Finki kolejny specjalista od CBRN (skrót od rodzajów broni: chemicznej, biologicznej, radiologicznej i nuklearnej) wywodzący się z francuskiego GIGN. Posiada on drona EE-One-D, który gdy jest aktywny wykrywa i oznacza dla całej drużyny każdego przeciwnika w pobliżu, który się porusza.

Wyposażenie:

Lion rozpoczyna z V308, przerobionym pistoletem maszynowym Vector, który jest szybkostrzelny i mocny, a do tego ma duży magazynek bębnowy na pięćdziesiąt nabojów. Następnie otrzymuje HK417, karabin wyborowy o dużym zasięgu i kolosalnych obrażeniach, ale nie mogący prowadzić ognia ciągłego. Później może się wyposażyć w strzelbę SG-CQB, mocną, ale wolno strzelającą broń idealną w ciasnych pomieszczeniach i korytarzach. Na koniec dostaje dostęp do karabinu F2, bardzo szybkostrzelnego karabinu maszynowego.

Jako broń dodatkową Lion domyślnie posiada rewolwer LFP586, który ma tylko sześć strzałów w bębenku, ale za to ogromną moc obalającą. Niestety, nie można do niego doczepić tłumika.
Później dostaje także P9, pistolet znacznie słabszy pod względem obrażeń, ale o dużo większym magazynku i z możliwością zamontowania tłumika.

Podsumowanie:

Żadna drużyna nie straci na tym, że Lion będzie jej członkiem. Jego dron jest niesamowicie przydatny i uniwersalny zarówno podczas obrony jak i planowania ataku4 Wyposażenie, do4którego ma dostęp w połączeniu z jego umiejętnością sprawia, że jest świetnym operatorem dla początkujących graczy dzięki uniwersalności i sile ognia. Przy odrobinie cierpliwości może być także dobrym wyborem do gry solo. Na wyższych poziomach jego skaner ma zwiększony zasięg, a na ostatnim wykryci przeciwnicy zostają także zeskanowani.

Sledge

Opis:

Seamus Cowden znany powszechnie jako Sledge to były operator SAS, którego specjalnością jest uderzanie młotem dwuręcznym. Może z jego pomocą burzyć ściany, ale także niszczyć gniazda, obalać przeciwników, a tych mocniejszych ogłuszać.

Wyposażenie:

M590A1 to strzelba, do której dostęp otrzymuje Sledge na starcie gry. Na bliskich dystansach uderza niczym młot, niestety z racji systemu pump action jej szybkostrzelność i prędkość przeładowywania mocno kuleją. Później może wyposażyć się w L85A2, automatyczny karabin szturmowy o niezłej sile i standardowej pojemności magazynka. Na koniec dostaje AR33, karabin, który strzela szybciej niż L85A2, ale ma mniejszy magazynek.

Dodatkowo Sledge domyślnie posiada P226 Mk 25, mocny pistolet z możliwością przymocowania tłumika, a później także SMG-11, zadający małe obrażenia, ale niesamowicie szybkostrzelny pistolet maszynowy, który także przyjmuje tłumik.

Podsumowanie:

Sledge to operator, który przyda się w każdej misji, gdzie liczy się czas. Dzięki młotowi potrafi skutecznie utworzyć nowe ścieżki do ataku, skutecznie oflankować przeciwników lub skrócić drogę ucieczki, a także zatrzymać większość atakujących archaików jednym uderzeniem. Jest za to nieco mniej przydatny w obronie i to wybór dla graczy preferujących raczej agresywną taktykę niż osadzenie się w miejscu i czekanie na nadchodzących wrogów. Gra solo może być nim trudna, ale jeg4 wyposażenie jes4 wystarczająco uniwersalne, żeby i tutaj sobie poradził.

Vigil

Opis:

Vigil, czyli Chul Kyung Hwa, to członek koreańskiego 707 Batalionu Misji Specjalnych. Jest operatorem specjalizującym się w pozostawaniu niewykrytym. Jego zakłócacz ERC-8 sprawia, że przez krótki czas jest niewykrywalny przez archaiki tak długo, jak działa jego sygnał lub zaatakuje pierwszy.

Wyposażenie:

K1A to pistolet maszynowy, który jest mniejszą, koreańską kopią karabinów szturmowych z rodziny AR15. Jest to uniwersalna broń o przeciętnej mocy obalającej, szybkostrzelności i objętości magazynka, nadająca się do każdego rodzaju misji. Później dostaje do rąk BOSG.12.2, dwustrzałową strzelbę zadającą ogromne obrażenia i radząca sobie nieźle na dużej odległości. Na koniec może korzystać z Mk 14 EBR, karabinu wyborowego skutecznego na dużych i średnich dystansach, półautomatycznego, o małym magazynku ale bardzo dużych obrażeniach.

Dodatkowo Vigil ma dostęp do SMG-12, niesamowicie szybkostrzelnego pistoletu maszynowego, a później do pistoletu C75 Auto, także szybkostrzelnego, choć nie tak bardzo jak SMG-12 i o odrobinę mniejszym magazynku, ale trochę większych obrażeniach. Obie bronie mogą mieć zamontowany tłumik.

Podsumowanie:

Vigil to operator stworzony do działania w pojedynkę. Jego ERC-8 sprawia, że pozostaje niewykryty nawet na otwartym terenie i niesamowicie ułatwia cichą eliminację przeciwników. Ale także w drużynie może się przydać, zwłaszcza na misjach jak Biopsja, gdzie należy wyeliminować cel nożem. Także w starciach z potężniejszymi przeciwnikami, gdy są oni skupieni na pozostałych operatorach Vigil może niepostrzeżenie zakraść się na plecy i jednym ciosem skończyć walkę. Na ostatnim poziomie ERC-8 sprawia, że także operatorzy pozostający w pobliżu Vigila pozostają niezauważeni przez przeciwników, a ich prędkość zostaje zwiększona.

Czołem, na imię mam Kamil! Kocham gry miłością bez wzajemności, ale staram się nie brać ich za bardzo na poważnie. Najlepiej czuję się w taktycznych strzelankach, ale chętnie próbuję wszystkiego, co się da. Odkąd tylko pamiętam, zawsze chciałem pisać o grach, a tutaj mogę nareszcie spełniać to marzenie.
Scroll to top