Szef Xbox Game Studios wyjaśnia, jak długo tworzy się gry

Grafika przedstawiająca gry dostępne w Xbox Game Pass.

W Internecie, zarówno wśród przeciwników, ale nawet i sympatyków Xboxa, można znaleźć mnóstwo negatywnych wypowiedzi na temat liczby pojawiających się na tę konsolę gier. Firma zaliczyła liczne opóźnienia a niektóre premiery okazały się o wiele mniej doniosłe, niż się spodziewaliśmy. Nawet huczne tytuły ogłoszone podczas Xbox Games Showcase nie do końca zdołały uspokoić sytuacji. Mat Booty, szef Xbox Game Studios, odniósł się niedawno do tego tematu w rozmowie z serwisem Axios. Można w tej wypowiedzi dojrzeć nieco tłumaczenia się, ale także i próby uspokojenia fanów.

Gier nie tworzy się już w dwa czy trzy lata

Booty tłumaczył, że zarówno branży jak i fanom ciężko jest zrozumieć, że gier nie tworzy się już w dwa czy trzy lata. Ich produkcja może trwać cztery, pięć, czy nawet sześć lat, dodał. Dotyczy to głównie dużych produkcji z wielkim budżetem. Oznacza to więc, że studia, które potrafiły wydawać kilka gier na dekadę mogą mieć problem obecnie wydać więcej, niż jedną w tym samym czasie. „Wymagania rosną. Poziom jakości, jaki jesteśmy w stanie zapewnić, się zwiększa.”

Oczywiście, Booty dodaje, niektóre gry nadal można stworzyć w szybszym czasie. Dotyczy to zwłaszcza mniejszych projektów niezależnych, tutaj stworzenie świetnej gry może się udać nawet w ciągu pojedynczego roku. Należy jednak pamiętać, że to nie jest tylko tymczasowy poślizg spowodowany pandemią i współcześnie tworzenie gier będzie trwało dłużej. „Gry, jako forma sztuki, nieustannie stają się bardziej ambitne”.

Nie jest jednak tak źle

W innym wywiadzie dla GamesIndustry Booty powiedział, że dla Xboxa szykują się lepsze czasy. Zmiany mają się rozpocząć wraz z premierą Starfield i Forza Motorsport w 2023 roku. W kolejnym roku tempo ma wzrosnąć.

Mieliśmy pewne luki w zeszłym roku, ale myślę, że w 2023 zaczęliśmy je nadrabiać. Mam dobre odczucia po premierze Hi-Fi Rush, mamy także Minecraft Legends, które dobrze sobie radzi. Mamy Age of Empires, które wciąż pojawia się na konsolach. (…) Jesteśmy bardzo podekscytowani ze względu na Forza Motorsport i Starfield tej jesieni.

W przyszłym roku możemy spodziewać się takich gier, jak Towerborne, Hellblade 2, Avowed, Flight Simulator 2004, a także kilku innych projektów, które na razie owiane są tajemnicą. Czyżbyśmy mieli otrzymać kolejną niespodziankę pokroju Hi-Fi Rush?

Avatar photo
Czołem, na imię mam Kamil! Kocham gry miłością bez wzajemności, ale staram się nie brać ich za bardzo na poważnie. Najlepiej czuję się w taktycznych strzelankach, ale chętnie próbuję wszystkiego, co się da. Odkąd tylko pamiętam, zawsze chciałem pisać o grach, a tutaj mogę nareszcie spełniać to marzenie.
Scroll to top