Zespół QA od Black Ops 6 protestuje przeciwko powrotowi do biur

Dwóch żołnierzy w stroju bojowym w ruinach przemysłowego budynku. Pierwszy żołnierz w masce i kapturze celuje z karabinu, a drugi, blondynka w czarnej masce, trzyma nóż bojowy, gotowy do ataku. Scena jest dynamiczna, z gruzem i zniszczeniami w tle, co dodaje napięcia.

Za nami premiera Call of Duty: Black Ops 6. Gdy gracze skupiają się na kampanii, bądź szlifują omnimovement w trybach sieciowych, część pracowników Activision, która pracowała nad grą, bierze się za protesty. Sprzeciwiają się tegorocznej polityce firmy o bezwzględnym powrocie wszystkich zatrudnionych do pracy z biura.

Protesty w zespole od Black Ops 6 – nie dla przymusowego powrotu do biur

W styczniu tego roku pracownicy studia quality assurance, umiejscowionego w Eden Praire w stanie Minnesota, otrzymali informację o przymusowym powrocie do biur. Miało to miejsce po kilku latach pracy zdalnej bądź hybrydowej, co zdążyło spodobać się zatrudnionym. Bezwzględny nakaz powrotu z kolei zdecydowanie im nie przypadł do gustu. W swoich protestach podkreślali, że ta praktyka dyskryminuje pracowników z niepełnosprawnościami. Jest ona też krzywdząca dla takich, którzy mają zalecenie lekarskie do pracy z domu. Wykorzystując szum medialny towarzyszący premierze Black Ops 6 około 30 pracowników postanowiło wyjść z biura na znak protestu.

W wypowiedzi dla lokalnej stacji telewizyjnej jeden z pracowników powiedział: „Pracujemy nad Call of Duty, byliśmy częścią zespołu QA, który pracował nad Black Ops 6, które właśnie zostało wydane. Pracowaliśmy nad Modern Warfare II, która była najbardziej dochodową grą, jaką firma kiedykolwiek wydała – i to zdalnie.

Zapytani o komentarz przez dziennikarzy Eurogamera przedstawiciele Activision udzielili następującej odpowiedzi:

„Szanujemy prawo naszych pracowników do wyrażania swojego punktu widzenia. Rozumiemy, że powrót do biura wymagał od niektórych dostosowania się. Angażujemy się w interaktywny proces z pracownikami, którzy proszą o udogodnienia. Jest to ciągła rozmowa przy stole negocjacyjnym i będziemy nadal omawiać nasze interesy na tym forum”.

Osobiście dziwi mnie naleganie przez firmy na powrót do biura w przypadku pracy, którą bez przeszkód można wykonywać zdalnie. Skoro udało się stworzyć Modern Warfare II w taki sposób, to doskonały przykład, że praca zdalna w niczym nie ustępuje pracy w budynku biurowym.


Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), naszym Discordzie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!


Avatar photo
Czołem, na imię mam Kamil! Kocham gry miłością bez wzajemności, ale staram się nie brać ich za bardzo na poważnie. Najlepiej czuję się w taktycznych strzelankach, ale chętnie próbuję wszystkiego, co się da. Odkąd tylko pamiętam, zawsze chciałem pisać o grach, a tutaj mogę nareszcie spełniać to marzenie.
Scroll to top