AI ma pomóc w pisaniu dialogów. Ubisoft chwali się programem Ghostwriter

Grafika przedstawiająca fragment gry Ubisoftu z podpisem Ghostwriter

Dialogi to jeden z ważniejszych elementów gier fabularnych. Nie tylko wprowadzają nas w świat gry, ale także pozwalają nawiązać relacje między postaciami. Ubisoft ogłosił, że korzysta ze sztucznej inteligencji, aby wspomóc proces pisania dialogów dla swoich gier. Program Ghostwriter, zaprojektowany przez studio Ubisoft La Forge, ma być użyty do generowania mniej ważnych wypowiedzi postaci niezależnych (NPC).

Czym jest Ghostwriter?

System wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego co oznacza, że uczy się poprzez ekspozycję na dane. We współpracy z ludźmi jest więc w stanie wygenerować sugestie dotyczące odpowiedzi NPC na konkretne pytania lub interakcje. Nad całym procesem czuwają pracownicy i pod ich obserwacją Ghostwriter doskonali się, by być bardziej dokładnym i skutecznym.

Jak tłumaczą twórcy, system Ghostwriter nie ma na celu zastąpienia ludzi w procesie pisania dialogów, a jego zadaniem jest jedynie ułatwienie i przyspieszenie tego procesu. W ten sposób scenarzyści i projektanci gier mają mieć więcej czasu na dopracowanie innych elementów gry.

Odbiór wśród graczy

Choć wykorzystanie sztucznej inteligencji w grach wideo może być innowacyjnym i interesującym rozwiązaniem, to komentarze na jego temat często są dość krytyczne. Wielu graczy obawia się, że wykorzystanie AI w grach może prowadzić do zmniejszenia liczby pracowników w studiach deweloperskich, a także przyczyniać się do utraty autentyczności i emocjonalnego zaangażowania w grę.

Z drugiej strony pojawiają się głosy, które popierają takie rozwiązanie. Komentujący zaznaczają, że jeśli to pomoże w dopracowaniu gry, a NPC nie będą w kółko powtarzać tych samych zdań, może to być świetnym pomysłem. Zaznaczają jednak, że w przypadku użycia takiej technologii, nie mogą ucierpieć zatrudnieni pracownicy. Z ostateczną oceną warto wstrzymać się do momentu otrzymania pierwszego produktu powstałego przy użyciu Ghostwriter’a. Więcej na temat historii i działania systemu przeczytacie tutaj.

Widok na postaci z gry Ubisoftu - Watch Dogs Legion

Sonata - Avatar
Hej! Tu Patalke - miłośniczka gier. Nie zamykam się na żaden gatunek i chętnie poszerzam swoje growe horyzonty. Interesuję się popkulturą, a kiedy mam okazję, staram się powiększać swoją kolekcję płyt z muzyką.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Scroll to top