Valve i ich niechęć do tworzenia trzecich części jest już memem tak starym, że niektórym graczom zupełnie obcym. Portal doczekał się dwóch części, podobnie jak Left 4 Dead, Team Fortress czy wreszcie Half-Life. Nawet, gdy ten dostawał dodatkowe epizody, zatrzymały się one na drugim, a trzeci został anulowany. Wreszcie gdy przyszło na kolejną grę w uniwersum, nie był to wcale Half-Life 3, a Half-Life: Alyx. Nie dość, że akcja tej gry dzieje się pomiędzy 1 a 2 częścią. Jakby tego było mało, jest to tytuł wydany tylko i wyłącznie na urządzenia VR. A przynajmniej tak było do niedawna. Adekwatnie nazwany NoVR mod do tej gry pozwala właśnie na kompletne jej ukończenie bez potrzeby podłączania czy nawet posiadania zestawu wirtualnej rzeczywistości.
Half-Life: Alyx bez VR?
Choć nad modem ekipa twórców pracuje już od jakiegoś czasu, tak dopiero z ostatnią aktualizacją można tytuł ukończyć od początku do końca.
To nasza największa aktualizacja jak dotąd, a nie mamy w planach zwalniać tempa. Z tysiącami grających w Half-Life Alyx NoVR cieszymy się, że możemy ogłosić naszą największą aktualizację! Zgodnie z tytułem można obecnie ukończyć całą grę od początku do końca, z w pełni zaimplementowanymi Gravity Gloves razem z fabrykatorami dostarczającymi ulepszenia broni.
– Taką wiadomość przedstawili członkowie zespołu NoVR.
Our biggest update yet is out now!
The campaign can now be completed from start to finish! Gravity Gloves are working, combine fabricators can be used to upgrade your weapons & much more!
Check the reply for the link that has all the details in an article and a download link! pic.twitter.com/rcxSMgO9Ew
— Half-Life Alyx NoVR (@HL_Alyx_NoVR) April 9, 2023
Jeżeli jesteście ciekawscy i przeczytacie ich notatki co do poprawek w najnowszych aktualizacjach, spodziewajcie się jednak spoilerów. Wynika to z tego, że najnowsza aktualizacja dużo zmienia w końcowych etapach tytułu. Warto przy tym pamiętać, że jeżeli posiadacie zapisy gry z trybu Wirtualnej Rzeczywistości, nie będą one kompatybilne z modem NoVR. To samo zresztą tyczy się kompatybilności w drugą stronę.
Już kiedyś wprawdzie pokazano, jak wyglądałaby rozgrywka w Half-Life: Alyx bez wykorzystania wirtualnej rzeczywistości, co możecie obejrzeć na nagraniu poniżej. Wtedy jednak zrobiono to za pomocą testowej wersji gry sprzed premiery. Wykorzystywano ją do testowania gry bez konieczności podłączenia zestawu VR. Natomiast zarówno Tyler McVicker, autor tego nagrania, jak i jeden z twórców gry, Robin Walker, zgodnie twierdzą, że to tytuł, który ogromnie traci bez VR.
Jestem pewny, że gracze otrzymają zmasakrowaną wersję gry i zostaną pozbawieni tego wszystkiego, co otrzymaliśmy dzięki wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości, wtedy gracze zrozumieją jasno i wyraźnie, dlaczego podjęliśmy taką decyzję [o wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości – przyp. aut.]