Piranha Bytes zostało zamknięte – to koniec rodziców Gothica, Risen i Elexa

Główny bohater gry Gothic, Bezimienny.

Jednym ze sposobu podziału graczy jest zapytanie ich o opinię dotyczącą gry Gothic. Chyba nie spotkałem nikogo, kto zagrałby w ten tytuł i jednoznacznie nie określił się jako fan albo przeciwnik tej kultowej w naszym kraju produkcji. Nieważne jednak, do której grupy się zaliczacie, najnowsze wieści przekazane przez CD-Action powinny smucić. Studio Piranha Bytes, odpowiedzialna w przeszłości właśnie za tę serię, a później tworząca także serie Risen i Elex, zostało zamknięte z końcem zeszłego miesiąca.

Zamknięcie Piranha Bytes

Jako pierwsze poinformowało o tym CD-Action, podając nieoficjalne informacje od zaufanego źródła z samej firmy. Podobno w studio od dawna nie działo się dobrze. Nadzieję na podtrzymanie studia przy życiu dawały pogłoski o potencjalnych inwestorach, którzy mieli szykować dla Piranha Bytes nawet trzy miliony euro. Jak się jednak okazało, do wsparcia nie doszło. Wraz z końcem czerwca 2024 roku studio miało zostać oficjalnie zamknięte.

Gdyby doszło do obiecanego zastrzyku gotówki, studio miało pracować nad zupełnie nową produkcją, niezależną od marki Elex. Gra miała powstawać na silniku Unreal Engine 5 i mocno przypominać Gothica, do którego jednak studio nie posiada już praw. Jak dotąd nie otrzymaliśmy jeszcze żadnego oficjalnego komentarza na temat zamknięcia studia, ale według informacji CD-Action najprawdopodobniej tak już zostanie.

Źródło: CD-Action.


Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), naszym Discordzie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!


Avatar photo
Czołem, na imię mam Kamil! Kocham gry miłością bez wzajemności, ale staram się nie brać ich za bardzo na poważnie. Najlepiej czuję się w taktycznych strzelankach, ale chętnie próbuję wszystkiego, co się da. Odkąd tylko pamiętam, zawsze chciałem pisać o grach, a tutaj mogę nareszcie spełniać to marzenie.
Scroll to top