Wygląda na to, że jesteśmy coraz bliżej premiery PSVR2. Choć nadal brak konkretów co do samej daty, po poprzednich – dość skąpych – to otrzymujemy kolejne informacje o tym, czego możemy spodziewać się po najnowszym sprzęcie wirtualnej rzeczywistości od Sony.
See-Through View
Wedłg informacji z oficjalnego bloga PlayStation PS VR2 będzie miało funkcję See-Through View. Oznacza to tyle, że nie trzeba będzie ściągać zestawu z głowy, aby móc zobaczyć to, co znajduje się przed nami. Wszystko to dzięki kamerom zamontowanym na froncie okularów. Funkcja ta będzie służyła tylko do poglądu (aby, np. sprawdzić, gdzie znajdują się czujniki Sense), nie będzie opcji nagrywania.
Opcja nadawania
Nowością będzie także opcja nagrywania swojej sylwetki podczas grania za pomocą kamery PS5 HD. Dzięki temu na klipie z gry będzie można zobaczyć swoje reakcje i odruchy, a następnie udostępnić nagranie znajomym.
Regulowane pole gry
Obszar zabawy w wirtualnej rzeczywistości będzie można dostosować do swoich potrzeb i rozmiaru pomieszczenia za pomocą kontrolerów PS VR2 Sense i wbudowanych kamer. Pozwolą one na przeskanowanie pokoju i oznaczenia grywalnej przestrzeni.
Takie rozwiązanie sprawi, że jeżeli zbliżymy się do granicy obszaru otrzymamy stosowne powiadomienie. Obszar zabawy będzie można w dowolnej chwili edytować, a raz dopasowane ustawienia będą zapisane w pamięci konsoli, o ile nie przeniesiemy się do innego pomieszczenia.
Tryb VR i tryb kinowy
W trybie VR gracze będą mogli oglądać treści w 360° zakresie. Potwierdzono, że obraz będzie wyświetlany w rozdzielczości 4000 x 2040 HDR z częstotliwością wyświetlania 90Hz/120Hz.
Natomiast tryb kinowy pozwoli wyświetlać system PS5, interfejs użytkownika oraz wszystkie gry nie przygotowane pod technologię VR i treści multimedialne. Będziemy cieszyć się rozdzielczością 1920 x 1080 HDR z częstotliwością 24/60Hz i 120Hz.
To na razie tyle z nowych informacji. Osobiście czuję się mocno zainteresowany kierunkiem, w którym Sony zmierza ze swoją wirtualną rzeczywistością. Dotychczasowe doświadczenia z PSVR były dla mnie niesamowitym doznaniem, więc nie mogę się doczekać tego, co przyniesie przyszłość.
Obawiam się jednak, że na premierę sprzętu (a także i gier, które będą go w pełni wykorzysywać) nie ma co liczyć w tym roku. Powoli zbliżamy się do połowy trzeciego kwartału, a informacje nadal są dosyć skąpe.