Twórcy Cities: Skylines 2 nie wierzą w 60 fps-ów

Cities: Skylines 2 - logo gry

Z jednej strony w 2023 roku wyszło całe mnóstwo głośnych i świetnych tytułów. Z drugiej natomiast na palcach jednej ręki jesteśmy w stanie zliczyć te, które w okolicy premiery nie borykały się z ogromnymi problemami optymalizacyjnymi. Wyjątkiem wcale nie okazało się Cities: Skylines 2. Gra potrafi nawet z najpotężniejszych kart graficznych wyciskać siódme poty, aby dociągnąć do stabilnych 30 klatek na sekundę. Przedstawiciele Collosal Order, studio odpowiedzialne za grę, ostatnio na Reddicie wydało dość kontrowersyjne stwierdzenie. Nie wierzą oni w korzyści celowania w 60 klatek na sekundę w ich grze.

Cities: Skylines 2 celuje w 30 fps-ów

Na subreddicie poświęconemu grze podczas AMA (Ask Me Anything) użytkownicy mogli zadawać pytania developerom. Zapytani o to, dlaczego wypuścili grę celując w 30 fps-ów, podczas gdy trend przesuwa się w stronę dwukrotnie wyższej wartości, przedstawiciel studia odpisał następująco:

Celem jest 30 fps-ów z powodu natury gry, (dyskusyjne) nie ma realnych korzyści w city builderze wynikających z celowania w wyższą liczbę klatek (w przeciwieństwie do wieloosobowej strzelanki), jako że rosnące miasto nieuchronnie będzie ograniczone przez procesor. Bardziej liczy się unikanie zacinania się i responsywny interfejs użytkownika. Z tego powodu nasza symulacja była tworzona z myślą o 30 klatkach na sekundę”. Dodaje jednak, że nie zaszkodziłoby dobicie do 60 fps-ów i gdy osiągną swój cel trzydziestu, nie zaprzestaną prac optymalizacyjnych. „Po prostu nie wierzymy, że ustalenie celu na 60 klatek na sekundę przyniesie długoterminowe korzyści”.

Na ten moment twórcy Cities: Skylines 2 polecają, aby obniżyć ustawienia graficzne. Warto poczekać, aż kolejne poprawki coś w tym temacie zmienią. Nie jest to bardzo budująca rada od twórców gry. Szkoda, że obecne cykle wydawnicze wymuszają wydawanie gier w stanie, gdy te nie są dopracowane. Z tego powodu najmocniej cierpią ci z graczy, którzy jako pierwsi chcą zagrać w długo oczekiwany tytuł. Dlatego może czekając na poprawki, warto wrócić do poprzedniej części. Wszak wiele da się usprawnić dzięki licznym modom!


Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), naszym Discordzie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!


Avatar photo
Czołem, na imię mam Kamil! Kocham gry miłością bez wzajemności, ale staram się nie brać ich za bardzo na poważnie. Najlepiej czuję się w taktycznych strzelankach, ale chętnie próbuję wszystkiego, co się da. Odkąd tylko pamiętam, zawsze chciałem pisać o grach, a tutaj mogę nareszcie spełniać to marzenie.
Scroll to top