Wysyp informacji o przyszłości Remedy Entertainment

Remedy Enterteinment Capitel Markets Day - zrzut z prezentacji dla inwestorów z logo studia.

Jak ostatnio pokazała Sega, raport na zamknięcie roku fiskalnego potrafi być kopalnią informacji o ulubionym studiu i ich grach. Tym razem Remedy Entertainment dostarczyło nam sporo ciekawostek w formie spotkania z inwestorami. Fani ich autorskiego uniwersum – a więc miłośnicy gier z serii Alan Wake i Control – mogą zacierać ręce.

Remedy prezentuje cyferki, wykresiki, niespodziewane premiery

Na dzień dobry, trochę informacji o sprzedaży. Jak dowiadujemy się z udostępnionej prezentacji, Alan Wake Remastered – a więc odświeżona wersja pierwszej gry z tej serii – sprzedał się do tej pory w ilości 1,7 miliona egzemplarzy, przez 3 lata od premiery. Sequel, świętujący niedawno swoją pierwszą rocznicę, przebił już ten wynik, rozchodząc się w 1,8 milionach sztuk.

Tymczasem Control, mający na karku już 5 lat, pochwalić się może wynikiem aż 4,5 miliona szczęśliwych nabywców. Wynik ten jednak niebawem jeszcze podskoczy, bo z tej samej prezentacji dowiadujemy się, że 12 lutego 2025, gra zostanie wydana na komputery Mac. Oczywiście od razu w rozszerzonej wersji – Ultimate Edition – a więc wzbogaconej o wszystkie dodatki.

Zrzut ekranu z prezentacji dla inwestorów Remedy Entertainment - slajd opisujący wydane tytuły na przestrzeni lat, oraz plany na 2025 rok.

Control trzyma się mocno

Nie jest to koniec niespodzianek dla fanów przygód Jesse Faden. Remedy Entertainment ogłosiło, że w 2025 roku wydadzą darmową aktualizację, odblokowującą „opublikowane wcześniej elementy”. Nie sprecyzowano co dokładnie kryje się pod tym terminem, ale fani szybko doszli do wniosku, że może chodzić o elementy kosmetyczne i dodatkową misję – współtworzoną z samym Hideo Kojimą – które były elementem przepustki sezonowej na konsolach 8. generacji, a których próżno szukać w dostępnej obecnie Control Ultimate Edition. Czy te przypuszczenia się potwierdzą? Pożyjemy, zobaczymy.

Zrzut ekranu z prezentacji dla inwestorów Remedy Entertainment - slajd opisujący Control 2 mianem gry action RPG.

Raport skrywa jeszcze jedną ciekawostkę związaną z tą serią. Otóż na kilku slajdach, Control 2 określany jest mianem gry z gatunku „action RPG”. Trzeba przyznać, że to ciekawy kierunek rozwoju, ale Remedy Entertainment eksperymenty ma w swoim DNA. Niestety wśród tych wszystkich informacji nie znajdziemy tej najważniejszej – chociażby potencjalnej daty premier. Gra jest określana mianem „in production rediness” (gotowa na fazę produkcji), w przeciwieństwie do ostatnio zapowiedzianego FBC: Firebreak, które jest „in full production” (w fazie produkcji) i już w 2025 roku trafi w ręce subskrybentów GamePass Ultimate, oraz PlayStation Plus Extra/Premium.

Zrzut ekranu z prezentacji dla inwestorów Remedy Entertainment - slajd opisujący plany premiery FBC: Firebreak w abonamentach GamePass Ultimate i PlayStation Plus Extra/Premium.

Fiński plan na najbliższe lata

Inwestorzy oczywiście są zainteresowani głównie potencjałem rozwojowym Remedy Entertainment (czyt. stopą zwrotu inwestycji), więc podczas spotkania sporo czasu poświęcono na omówienie planów studia na najbliższe lata. Między wykresami i ładnymi formułkami, doszukać się można informacji, że fińskie studio stawia na samodzielne wydawanie swoich gier, oraz ich tworzenie w oparciu o swój własny silnik Northlight – którego możliwości możemy oglądać w poprzednich ich tytułach, włącznie z ostatnią aktualizacją wspierającą możliwości PlayStation 5 Pro w Alan Wake 2. Poniekąd przy okazji, materiały potwierdziły też, że Max Payne 1&2 Remake, tworzony we współpracy z Rockstar Games – a więc właścicielami marki – jest już w pełni w fazie produkcji.

Zrzut ekranu z prezentacji dla inwestorów Remedy Entertainment - slajd opisujący status produkcji FBC: Firebreak, Control 2 i Max Payne 1&2 Remake.

Finowie długo pracowali na swoją pozycję na rynku i wszystko wskazuje na to, że chętnie wyciągają wnioski z minionych przedsięwzięć. Fani Remedy Connected Universe mogę spać spokojnie.


Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), naszym Discordzie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!


Zdjęcie, na którym Łukasz Błaszkiewicz gra na starej konsoli.
Pasjonat gier z prawie 30-letnim stażem, nigdy nie odważył się przekuć hobby na pracę zawodową. Miłośnik dobrej fabuły, fanatyk ścieżek dźwiękowych, amator japońskiej popkultury. Uwielbia pisać długie i szczegółowe teksty, doprowadzając tym korektę do szewskiej pasji.
Scroll to top