O tym, że najnowsza odsłona kultowej serii Diablo będzie posiadała mikrotransakcje, wszyscy wiemy. Istotną informacją jest fakt, jak one będą działać. Myślę, że w dzisiejszych czasach tak zwane lootboxy powoli odchodzą do lamusa. Przez pryzmat, chociażby regulacji prawnych w poszczególnych państwach, takich jak Belgia, która to zakazała wspomnianej wcześniej mechaniki pudełek z niespodzianką. Uzasadniając to, że jest to mechanizm czysto hazardowy, gdzie nie mamy pewności, jaką zawartość otrzymamy w rzeczonym Lootboxie.
I w tym momencie wkracza on, cały na biało, Season Pass, który jak donoszą niemieccy gracze, może pojawić się w Diablo IV. Tak przynajmniej wynika z ankiety, którą ponoć otrzymali.
Możliwy wygląd Season Pass w Diablo IV
Studio Blizzard już wielokrotnie wysyłało podobne ankiety celem zbadania tego, co sądzą gracze na temat danych elementów gry. Ostatnia miała miejsce całkiem niedawno w odniesieniu do Overwatch 2 oraz cen przedmiotów kosmetycznych. Oczywiście, jeśli owa ankieta jest prawdziwa, to trzeba brać pod uwagę, że jest to jedynie badanie rynku. Wspomniane w niej podpunkty dotyczące Season Passa mogą wyglądać zupełnie inaczej w finalnej wersji. Warto wspomnieć tutaj również o tym, że przedstawione przedmioty są jedynie elementami kosmetycznymi bez jakiegokolwiek wpływu na grę. Wśród nich znajdują się: wierzchowce, skórki klasowe czy skrzydła-znane z Diablo 3.
Sam karnet bojowy będzie zawierać również platynę (mam nadzieję, że jego ukończenie da nam równowartość platyny). Oczywiście, jak to w przypadku Karnetów bojowych (Season Pass) bywa, za ich „zaliczenie” otrzymujemy unikalne przedmioty kosmetyczne. Co jest moim zdaniem najlepszą formą mikrotransakcji, ponieważ wiemy, co kupujemy, a zdobycie danych przedmiotów zależy już jedynie od nas samych. Miejmy jedynie nadzieję, że Blizzard nie pójdzie w tym samym kierunku co Diablo: Immortal.
Musimy sobie zdać sprawę z tego, że Diablo IV będzie produkcją GaaS (Game as a Service), czyli tak zwaną grą usługą. Miejmy nadzieję, że Blizzard wykorzysta swoje doświadczenie zdobyte, chociażby w World of Warcraft i mimo mikrotransakcji, gracze otrzymają świetny produkt, na który tak długo czekali.