Drugi sezon w Call of Duty Modern Warfare II i Warzone 2.0 zbliża się wielkimi krokami. W związku z tym w Internecie pojawiły się już informacje o tym, czego możemy się spodziewać w nadchodzących tygodniach. Zmiany, łatki i nowinki będą pojawiać się nie tylko w MW II i WZ 2.0, ale także i trybie DMZ. Przy czym należy pamiętać, że powiadomienia o nowych funkcjach, mapach i trybach poznamy już niedługo. Na pewno będzie to miało miejsce przed rozpoczęciem sezonu, jak zarzekają się twórcy na swoim blogu.
Globalne poprawki
Audio
Twórcy gry utrzymują, że nieustannie pracują nad poprawą stabilności działania i wydajnością gry na wszystkich platformach. Starają się również zmniejszyć liczbę błędów krytycznych, które kończą się wyłączeniem gry. Ważna poprawka dotyczy strefy audio. Niektórzy gracze podobno doświadczali problemów z dźwiękiem ze względu na niezgodności liczby kanałów wyjścia. Z tego powodu dodano opcję wymuszenia na PC wyjścia stereo. Jeżeli więc macie problemy z dźwiękiem, sprawdźcie ustawienia i poszukajcie odpowiedniego przełącznika.
Z rzeczy, które mogą wydawać się zabawne, odkryto pewien błąd, który powodował problemy z tłumieniem dźwięku. Niektóre materiały, takie jak chociażby ściany, hamują rozprzestrzenianie się dźwięków. Pomaga to graczom w orientacji, skąd mogą dochodzić kroki czy wystrzały. Natomiast okazuje się, że czasami podobny efekt mógł stosować na przykład zszywacz na stoliku bądź kosz na śmieci, jeżeli przez pomyłkę otrzymał złe oznaczenie. Poprawki pojawiające się w najbliższym czasie mają poprawić tę sytuację.
UI
Sporej liczby poprawek ma także doczekać się interfejs użytkownika, zwłaszcza różnego rodzaju menusy. Usprawnione ma zostać chociażby menu z kamuflażami, zakładka społecznościowa (ułatwiając, chociażby, wyciszanie graczy) czy opcja szybkiego wybrania przedmiotów z Battlepassa czy sklepu. Podobno ma także pojawić się podgląd przyrządów celowniczych przed zakupem i w Rusznikarzu Także logika wzajemnego blokowania się dodatków do broni ma być bardziej przejrzysta.
Experience
Wprowadzono także (albo zostaną wprowadzone) poprawki, które dotyczyły będą ekranu po zakończeniu rozgrywki. Poprawiono pojawiający się czasem brak konsekwencji między wyzwaniami, battle passem i postępem broni, a także pojawi się opcja „Zagraj jeszcze raz” w Battle Royale.
Zespół pracujący nad grą deklaruje także, że nieustannie pracują nad balansem broni i w związku z tym także możemy spodziewać się poprawek. W najnowszym sezonie zmiany mają dotyczyć także pancerza, co ma podobno poprawić rozgrywkę w Warzone 2.0.
Poprawki do Warzone 2.0
Gułag
Wraz z rozpoczęciem drugiego sezonu powraca gułag z pojedynkami 1 na 1. Podobnie zamiast Strażnika po przekroczeniu czasu powróci system dominacji z flagą w centralnym punkcie mapy. Ciężko mi wykrzesać jakiś entuzjazm do tego pomysłu. Podobno aby ułatwić przejście na nowy-stary format już teraz gułag jest dostosowywany pod walki 1 na 1, ale nie podano dodatkowych szczegółów.
W dodatku zmienia się też to, co będzie można znaleźć na mapie. Wśród broni startowych nie zobaczymy już strzelb, ale za to pojawić się mają karabiny szturmowe, pistolety maszynowe i lekkie karabiny maszynowe, im później będzie w grze. To rozwiązanie akurat ma bardzo dużo sensu. W dodatku wyjście z gułagu będzie się wiązało z większą ilością gotówki, aby łatwiej było wezwać towarzyszy, a w bonusie zamiast kamizelek czy granatów na ziemi mają leżeć zwitki banknotów, by zachęcać graczy do poruszania się po mapie.
Ekonomia
Nagrody za wykonanie kontraktów zostaną nieco zmniejszone. Z kolei kasa, którą znajdziemy swobodnie na mapie lub w kasach fiskalnych będzie większa – odpowiednio będzie to minimum $800 i $500 dla zawartości kas. Gotówkę można będzie także znaleć w sprzęcie na ziemi, w pojemnikach i białych Supply Boxach z Twierdz, ale już nie w podstawowych ani w legendarnych Boxach. Te zmiany mają przyspieszyć zbieranie środków.
Ekwipunek
Twórcy gry postanowili zrezygnować z menu / okienek podnoszenia ekwipunku, będzie go można podnieść tylko i wyłącznie z ziemi, także w przypadku Boxów z zaopatrzeniem. Podobno ma to wpłynąć pozytywnie na tempo rozgrywki i pozwolić graczom na szybszy powrót do akcji. Zmieniono także system plecaków i od teraz każdy gracz będzie posiadał taki sam rozmiar, a średnie i duże plecaki wypadają z gry. Z powyższych powodów po pokonaniu przeciwnika ich ekwipunek będzie leżał swobodnie na ziemi, zamiast być dostępny z plecaka.
Loadouty
Drugi sezon ma wprowadzić edytowalne zestawy Perków. Z początku będzie dostępna mniejsza ich liczba, ponieważ twórcy chcą upewnić się, że wszystkie dostępne spełniają ważne role w grze i nie wpływają negatywnie na balans. Dodatkowo, główną broń z zestawów będzie teraz można kupić taniej w sklepach. Będzie można także kupić zrzut zestawu po nieco mniejszej cenie, ponownie po to, by cały zespół mógł szybciej zdobyć pożądany sprzęt. A zrzuty sprzętu na mapie będą teraz pojawiać się dwukrotnie: po drugim i po piątym kregu każdej gry.
Co nowego w DMZ?
Przeciwnicy
Doszlifowano nieco rodzaj, liczbę i celność przeciwników na mapie, aby rozgrywka była bardziej zrównoważona. Dotychczas pojawiający się w połowie gry skok trudności potrafił być przytłaczający.
Punkty wejścia
Poprawki mają dotyczyć także miejsc, w których gracze pojawiają się na początku rozgrywki. Ma to na celu zmniejszenie sytuacji, w których trafialiśmy w odizolowane miejsca z dala od zadań i porządnego lootu.
Trudność misji
Misje, które pomagają odblokować m.in. drugi slot na ubezpieczoną broń, potrafiły być bardzo wymagające. Część z nich została więc dostosowana, aby było graczom łatwiej je wykonać. Natomiast nadal wiele z nich nadal będzie stanowiła trudne wyzwanie. Nowy sezon ma oznaczać także nowe misje, klucze i kontrabandę.
Multiplayer MWII
Balans perków
Duży nacisk położono w nadchodzących poprawkach na to, aby wykorzystanie bonusów było bardziej statysfakcjonujące i nie wpływające na równowagę rozgrywki. Bonusowy i ostateczny perk będą teraz osiągane nieco wcześniej, co dotyczy zwłaszcza perka Ghost.
Pozostałe
Dużo zmian szykuje się także względem balansu broni, a także w nowym sezonie pojawi się pięć nowych broni. W przyszłości także tryb Hardcore zastąpi obecny Tier 1. Ma także pojawić się więcej trybów gry i powróci playlista walentynkowa. Także raz w miesiącu na Twitterze Infinity Ward przeprowadzi ankietę wśród fanów, w której będzie można glosować na playlistę z dostępnych w rotacji. Drugi sezon ma także dostraczyć rozgrywki rankingowe.
Tak czy siak, szykuje się wiele zmian. Jednak jak na dłoni widać, który tryb wydaje się dla Infinity Ward najważniejszy (i nie jest nim doskonałe DMZ). Miejmy nadzieję, że faktycznie zmiany wyjdą graczom na lepsze. Szczerze mówiąc, na papierze bardzo nie podoba mi się cofanie się Warzone 2.0 do poziomu WZ1.