Rainbow Six Extraction: Operatorzy odblokowani po siedemnastym kamieniu milowym – Architekci
Capitao
Opis:
Elitarna Jednostka Specjalna Policji z Brazylii, BOPE, zasila szeregi REACT w postaci Vicente Souza, czyli Capitão. To wiekowy już specjalista, którego kusza TAC MK0 pozwala wystrzelić bełty funkcjonujące jak granaty dymne bądź gazowe.
Wyposażenie:
Capitão na początku rusza w bój dzierżąc Para-308, uniwersalny i kompaktowy karabin szturmowy, który jest przeciętny w każdym aspekcie. Później można go zastąpić za pomocą M249, kultowego lekkiego karabinu maszynowego, zadającego wysokie obrażenia i posiadającego sto nabojów w taśmie. Niestety, ładowanie taśmowe sprawia, że jego czas przeładowania jest jednym z najdłuższych w grze. Następnie odblokowuje SPAS-15, półautomatyczną strzelbę zasilaną magazynkami, która jest doskonała na krótkim dystansie. Na koniec może wyposażyć się w M12, pistolet maszynowy najskuteczniejszy w walce w budynkach i z niskim odrzutem. Jako broń boczna jest dostępny tylko jeden model pistoletu, PRB92, zadający przeciętne obrażenia, ale mający piętnaście nabojów w magazynku i pozwalający na montaż tłumika.
Podsumowanie:
Umiejętność Capitão jest bardzo wszechstronna – to tak, jakby poza standardowymi granatami nosił przy sobie jeszcze mniejsze granaty dymne i gazowe. Te pierwsze oszałamiają przeciwników, pozwalając powalić ich nożem bądź prześlizgnąć się obok, a te drugie z kolei na małym obszarze powodują trujące obrażenia, które mogą powalić mniejszych przeciwników. Jednocześnie ich użycie wymaga precyzji, przez co aby był prawdziwie skuteczny trzeba odpowiednio korzystać z jego kuszy, inaczej staje się niczym niewyróżniającym się operatorem, aczkolwiek z dostępem do dużej siły ognia w postaci M249.
Gridlock
Opis:
Tori Tallyo Fairous to imponująca zarówno rozmiarem jak i umiejętnościami operatorka australijskiego Special Air Service Regiment. Jej Żądła Trax to pokrywające poziome powierzchnie płaskie maty, które spowalniają przeciwników, a także zadają im obrażenia.
Wyposażenie:
Na początku Gridlock ma dostęp tylko do F90, bezkolbowego karabinu szturmowego, zadającego przeciętne obrażenia, nie wyróżniającego się szybkostrzelnością, a do tego z magazynkiem na trzydzieści pocisków. Później dostaje M249 SAW, ale w przeciwieństwie do wersji, której używa Capitão, jej lekki karabin maszynowy jest zasilany z magazynka, nie taśmy. Dzięki temu czas przeładowywania broni jest nieporównywalnie krótszy, choć płaci za to mniejszą liczbą sześćdziesięciu nabojów. Na koniec może wyposażyć się w Commando 9, czyli karabin AR15 dostosowany do amunicji mniejszego kalibru. Cechuje się podobnymi statystykami co F90, ale ma odczuwalnie mniejszy odrzut. Jako broń boczną ma do dyspozycji SDP 9mm, pistolet zadający niezłe obrażenia i mający spory magazynek, a także z możliwością instalacji tłumika. Później może wymienić go na trzystrzałową strzelbę Super Shorty.
Podsumowanie:
Gridlock zapewnia swojej drużynie dużą siłę ognia za sprawą swojego karabinu M249 SAW, więc będzie nieoceniona zawsze tam, gdzie będzie gorąco. Jej Żądła Trax sprawiają, że doskonale sprawdzi się także w obronie, potrafi też kierować ruchem przeciwników przez odpowiednie ich umieszczenie. Na wyższych poziomach Żądła Trax skutecznie zabiją słabszych przeciwników, a na najwyższym poziomie wybuchają, kiedy ktoś na nie wejdzie, zabijając lub ogłuszając nawet największych archaików. Dzięki temu Gridlock jest świetnym wyborem dla każdej drużyny niezależnie od postawionych przed nią zadań.
Nomad
Opis:
Sanaa El Maktoub, czyli Nomad, wywodzi się z marokańskiej jednostki Groupe d’Intérvention de La Gendarmerie Royale. Dzięki swojej wyrzutni Powietrzna Pięść może umieszczać na dowolnym terenie granaty odpychające, powalające przeciwników, kiedy ci znajdą się w zasięgu ich działania.
Wyposażenie:
Nomad rozpoczyna grę z karabinem szturmowym AK-74M, który zadaje dobre obrażenia i ma sporą pojemność magazynka (czterdzieści nabojów). Później może wymienić go na karabin szturmowy ARX200, który zadaje większe obrażenia i ma większą szybkostrzelność od AK, ale za to o połowę mniejszy magazynek. Na szóstym poziomie otrzymuje do dyspozycji AUG A3, pistolet maszynowy będący rozsądnym kompromisem pomiędzy poprzednimi karabinami. Później może wyposażyć strzelbę półautomatyczną TCSG12, która zadaje bardzo duże obrażenia zwłaszcza na krótkim dystansie, jest zasilana z magazynka, dzięki czemu czas przeładowania jest dość krótki, a dodatkowo można na nią zamontować tłumik. Z pistoletów może wybrać .44 Mag Semi-Auto, potężną, siedmiostrzałową broń z celownikiem optycznym, ale nie można na niej zamontować tłumika. Później może wymienić go na PRB92, zadającego mniejsze obrażenia, ale z magazynkiem na piętnaście nabojów i możliwością montażu tłumika.
Podsumowanie:
Nomad jest operatorką, która świetnie poradzi sobie w grze solo. Jej wszechstronny ekwipunek pozwala na dostosowanie się do różnych stylów gry. Dzięki Powietrznej Pięści może przygotowywać pułapki, skutecznie bronić punktów bądź ubezpieczać swoje plecy. Od siódmego poziomu jej granaty odpychające niszczą słabszych przeciwników, a także gniazda i oślepiacze, jeszcze bardziej zwiększając jej użyteczność. Uniwersalne narzędzia, jakimi dysponuje, pozwalają jej także skutecznie uzupełnić każdą drużynę, w której się znajdzie.