Steam Deck: Dying Light 2 – testujemy. Jak działa gra Techlandu?

Testujemy Dying Light na Steam Deck

Jakiś czas temu wypuszczono aktualizację do gry Dying Light 2 na PC, dzięki której produkcja studia Techland została w pełni zweryfikowana na Steam Decku. Handheldowy PC od Valve już nie raz pokazał, na co go stać, więc postanowiłem sprawdzić, czy i tym razem będzie podobnie. Omawiana produkcja może i nie pali ludziom komputerów, ale to nadal pozycja z dużymi lokacjami, gdzie akcji nie brakuje. Pamiętając port pierwszej odsłony na Nintendo Switch, byłem pozytywnie nastawiony do tego testu. Efekt jednak przerósł moje oczekiwania.

Ustawienia pod Steam Deck

Najważniejszy w tym wszystkim będzie mój materiał, który znajdziecie poniżej, ale warto jednak wspomnieć tutaj o kilku aspektach technicznych. Dokładniej mówiąc, o wszystkich parametrach, jakie zostały zastosowane przy teście.

Steam Deck – Dying Light 2 – Materiał testowy

YouTube player

Czy da się lepiej?

W przypadku Steam Decka zawsze da się coś poprawić, ulepszyć lub przystosować bardziej pod siebie. Trzeba jednak sporo potestować, aby znaleźć ten subiektywny złoty środek. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zredukować jakość tekstur i LOD, a zwiększyć cienie czy oświetlenie. Można próbować uzyskać 50-fpsów i tak dalej. Tutaj dochodzą jednak gusta lub priorytety samego odbiorcy. Ja zdecydowałem się na coś między oprawą a płynnością.

Dying Light 2 spisał się świetnie i przez lwią cześć czasu działa w stabilnych 40 klatkach. Zdarzają się małe zwolnienia czy “chrupnięcia”, ale te często są podyktowane doczytywaniem się danych. Nie wykluczam, że mając grę na SSD, takowe w ogóle nie wystąpią, ja jednak całość umieściłem na najszybszej, obsługiwanej przez urządzenie, karcie microSD. Gra wypada lepiej niż jedynka na Switchu, gdzie przecież na konsoli Nintendo wynik już był bardzo dobry.

Dying Light 2 - skok

Podsumowanie

Jeżeli Steam Deck jest w Waszym posiadaniu i zastanawiacie się, czy warto przejść na nim Dying Light 2, to z pełną odpowiedzialnością mówię — tak. Dzieło Techlandu działa świetnie na tym sprzęcie i nie traci w żadnej sposób swojego uroku na nim. Miło, że rodzimy deweloper zadbał o odpowiednią optymalizację, duża zasługa leży po stronie FSR2, ale jednak tę technologię trzeba było przecież zaimplementować. Dajcie znać, czy planujecie zagrać, a może już to zrobiliście? Jeżeli macie jakieś pytania, śmiało oznaczajcie mnie na twitterze.

Avatar photo
Cześć! Mam na imię Artur i uwielbiam gry wideo niezależnie od platformy. Mimo 30 lat na karku cały czas sprawiają mi radość i liczę, że to się nie zmieni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Scroll to top