Nigdy nie zaznajomiłem się z cyfrową twórczością Benoîta Sokala. Trochę szkoda, bo wygląda na to, że zarówno seria Syberia, jak i tytuł, który ją zapoczątkował to bardzo dobre produkcje. Zarówno krytycy, jak i gracze wypowiadają się na ich temat bardzo przychylnie. Wyjątkiem jest Syberia 3, która najwyraźniej odstawała od reszty, bo w jej przypadku oceny są znacznie gorsze. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się nadrobić przygody Kate Walker. Nie wiem co prawda, kiedy to nastąpi. Wiadomo, jak to w życiu bywa. Lepiej sobie takich rzeczy nie planować. Chociaż biorąc pod uwagę, że w tym roku Syberia skończy 20 lat, może jednak skuszę się na spędzenie z tym cyklem trochę czasu.
Za kulisami Microids
Za stworzenie i wydawanie serii Syberia odpowiedzialne jest studio Microids, które wpadło na bardzo ciekawy pomysł. Na ich oficjalnym blogu pojawił się osobny dział oferujący wgląd w nadchodzące projekty. Będzie tam również publikowana ekskluzywna zawartość z nimi związana, jak i wywiady z twórcami. W związku ze wspomnianą wcześniej rocznicą, pierwszym umieszczonym wpisem jest retrospekcja opowiadająca o historii cyklu stworzonego przez Benoîta Sokala. Jest to naprawdę ciekawy artykuł, który według mnie warto przeczytać.
Syberia: The World Before zmierza na konsole
To jednak nie jest jedyna niespodzianka, którą zgotowało Microids. Pod koniec roku najnowsza odsłona przygód Kate Walker trafi na PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Syberia: The World Before będzie dostępna w edycji limitowanej oraz kolekcjonerskiej. Polski wydawca gry, Koch Media, zaprezentował zawartość tej drugiej i muszę przyznać, że jest ona naprawdę bogata w ciekawe dodatki. Oto jej zawartość:
- gra na wybraną platformę
- steelbook
- figurka Kate i Dany
- artbook
- pozytywka
- mapa Vaghen
- ekskluzywna ilustracja
- breloczek
- zestaw pocztówek
- cyfrowa wersja scenariusza prologu
- cyfrowa ścieżka dźwiękowa
- kolekcjonerskie pudełko
Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo jestem ciekawy, jak będzie się sprawować pozytywka. Edycja kolekcjonerska będzie dostępna w listopadzie 2022 roku na platformy PlayStation 5, Xbox Series X|S i PC. Microids planuje również wersje na PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch, ale na te będzie trzeba poczekać do przyszłego roku.