Tails of Iron 2 z systemem magii. Szczury opanują żywioły

Screen z gry Tails of Iron 2: Whiskers of Winter przedstawiający walkę ze smokami w zimowej scenerii. W tle mroczny zamek i zachodzące słońce, na pierwszym planie szczurzy wojownik konfrontujący magiczne bestie otoczone zielonymi płomieniami. Charakterystyczna, ręcznie rysowana grafika 2D w klimacie dark fantasy.

Szczurze królestwo Ratdom przygotowuje się na wielkie zmiany. Odd Bug Studio wraz z wydawcą United Label zaprezentowali nowy system magii w Tails of Iron 2: Whiskers of Winter. Nadchodząca kontynuacja rozwinie mechaniki znane z pierwszej części, wprowadzając do świata gry potężne, żywiołowe zaklęcia. Do premiery zostało zaledwie kilka tygodni.

Dalsza część tekstu pod materiałem video

Magia zmienia zasady gry

Tails of Iron 2: Whiskers of Winter rozszerza dotychczasową formułę, wprowadzając system zaklęć oparty na czterech żywiołach. Gracze wcielający się w nowego bohatera – Arlo, będą mogli wykorzystywać potęgę ognia, lodu, trucizny i elektryczności. To spore urozmaicenie względem pierwszej części, która skupiała się głównie na walce bronią białą.

Opanowanie brutalnych walk mieczem i włócznią przeciwko nieobliczalnym przeciwnikom było czymś, co fani pierwszej części doskonale opanowali. W kontynuacji chcieliśmy wprowadzić system walki na kolejny poziom

Jak przyznaje Jack Bennett, główny projektant i współzałożyciel Odd Bug Studio, magiczny system to tylko jeden z wielu elementów rozszerzających rozgrywkę. Twórcy przygotowali również taktyczne pułapki oraz misje związane z polowaniem na gigantyczne bestie.

YouTube player

Nowa historia, więcej możliwości

Wydarzenia w Tails of Iron 2 rozgrywają się lata po zakończeniu pierwszej części. Tym razem akcja przenosi nas na północ skutego lodem królestwa Ratdom, gdzie główny bohater będzie musiał stawić czoła starożytnemu zagrożeniu. Narrację ponownie poprowadzi Doug Cockle, znany z serii Wiedźmin, Alan Wake 2 czy Baldur’s Gate 3.

Jedną z największych nowości w sequelu jest rozbudowany system rozwoju bazy. Gracze będą mogli odbudowywać osadę Winter’s Edge, uzyskując tym samym dostęp do coraz to potężniejszego wyposażenia. W kuźni powstanie lepszy ekwipunek, w kuchni przygotujemy wzmacniające posiłki, a w sklepie otrzymamy dostęp do zaawansowanych pułapek.

Dodatkowo czeka nas polowanie na 15 legendarnych bestii zamieszkujących mroźne tereny północnej granicy. Pokonanie tych kolosalnych stworzeń nie będzie łatwe, ale zdobyte w ten sposób materiały pozwolą nam tworzyć najpotężniejsze wyposażenie w grze.

Tails of Iron 2: Whiskers of Winter będzie dostępne w dwóch wersjach: standardowej oraz deluxe. Ta druga zawiera dwa pakiety DLC – „Augur of the Draugr” z legendarną zbroją oraz „Hair to the Throne” z kosmetycznymi dodatkami. Gracze PC otrzymają dodatkowo cyfrowy artbook i ścieżkę dźwiękową.

Gra zadebiutuje 28 stycznia na PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series S|X oraz Nintendo Switch.


Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!


Artur Janczak
Cześć! Mam na imię Artur i uwielbiam gry wideo niezależnie od platformy. Mimo 30 lat na karku cały czas sprawiają mi radość i liczę, że to się nie zmieni.
Scroll to top