Dreamhack StarCraft 2 Masters Winter 2021: Finały sezonu – dzień 3

Dreamhack StarCraft 2 Masters

W trakcie trzeciego dnia rozgrywek finału sezonu Dreamhack StarCraft 2 Masters Winter 2021. Mogliśmy oglądać spotkania takich graczy jak SpeCial, MarineLorD, Rogue oraz Dark. Była to jedna z najcięższych grup w całym turnieju. A jak wspominałem wcześniej, w tej grupie mogą pojawić się nieco bardziej agresywne zagrania względem poprzednich grup. Możecie o tym przeczytać tutaj: Dzień 1, Dzień 2.

MarineLorD (T)  vs Rogue (Z)

Pierwszą mapą pojedynku pomiędzy MarineLorD a Rogue była 2000 Atmospheres LE. Tutaj Terran zdecydował się na bardzo agresywne otwarcie w postaci dwóch proxy baraków wraz z bunkrami tuż pod nosem Zerga. Tym samym wywierając ogromną presję na swoim przeciwniku, chcąc zakończyć pierwszą mapę jak najszybciej. Rogue w odpowiedzi postawił dwa defensywne Spine Crawlery, nie odnosząc przez to większych strat. Oczywiście nie była to optymalna sytuacja dla Zerga, bo zamiast Crawlerów oraz Zerglingów, ten wolałby rozwinąć ekonomię. Jednak jego zagranie  w tym momencie było tak naprawdę  jedynym słusznym. Przez większość czasu inicjatywa była po stronie Terrańskiego zawodnika lecz niestety kilka drobnych błędów takich jak utrata świeżo zrzuconych Mulów oraz utrata połowy armii na Banelingach sprawiła, że w ostatecznym rozrachunku, ten musiał się poddać po kolejnych atakach Zerglingów, przegrywając tym samym 1:0.

Blackburn LE było drugą mapą pierwszego meczu trzeciego dnia rozgrywek Dreamhack StarCraft 2 Masters Winter. Tym razem build order ze strony MarineLorD, był standardowy. Natomiast Rogue zdecydował się na agresywne otwarcie w postaci Roach/Ravager. Zagranie to było swego rodzaju ślepą kontrą na otwarcie Terrana, robiącego szybki trzeci Command Center. Opóźnił sobie tym samym Starport co jak się okazało, było gwoździem do trumny dla MarineLorDa przegrywającego całe spotkanie wynikiem 2:0. Tym samym spadł do dolnej części grupy, gdzie ma jeszcze szansę awansować z drugiego miejsca do fazy Play-Off.

Proszę oglądać od 3minuty

SpeCial (T) vs Dark (Z)

Glittering Ashes LE było pierwszą mapą tego spotkania. Zarówno Dark, jak i SpeCial pokazywali dotychczas, że potrafią grać agresywnie. Tak też się stało w pierwszej mapie gdzie SpeCial starał się przejąć inicjatywę, atakując swojego przeciwnika grupką Marines i 2 Medivacami. Niestety dla niego Dark posiadał już odpowiednią ilość Roachy, a w późniejszym etapie rozgrywki dołączyły do nich Infestory, którymi to sprawnie używał umiejętności Fungal. Dzięki temu skutecznie bronił ataki swojego przeciwnika. Niestety SpeCial poświęcił wówczas zbyt dużo minerałów, atakując Darka, którymi tak naprawdę niewiele wskórał. Przegrał tym samym pierwszą mapę spotkania z wynikiem 1:0.

Kolejną mapą była Berlingrad L, gdzie Dark rozpoczyna swój build od szybkich Roachy w celu spowolnienia rozwoju u Terrana. W gruncie rzeczy to się udało, ponieważ SpeCial musiał podnieść wówczas swoje Barraki, aby ich nie stracić. To z kolei  pozwoliło Darkowi rozwinąć swoją ekonomię. Trzeba zaznaczyć, że obaj gracze byli dość agresywni na mapie, co chwila, wymieniając się wojskiem przy bazie swojego przeciwnika. Nie mniej w ostatecznej bitwie to idealnie zagrane Fungale ze strony Zerga sprawiły, że SpeCial ponownie musiał się poddać. Tym samym przegrał spotkanie 2:0 i spadł do dolnej części tabeli, gdzie będzie miał jeszcze szansę awansować z drugiego miejsca.

Proszę oglądać od 41 minuty

Rogue (Z) vs Dark (Z)

Pierwszą mapą meczu o awans z pierwszego miejsca była Glittering Ashes LE, gdzie spotkało się dwóch bardzo dobrych Zergów. Wszak obaj zawodnicy zdobyli tytuł Mistrza Świata w swojej karierze co od razu mogliśmy zaobserwować w pierwszych minutach rozgrywki. Rogue zdecydował się na bardzo agresywne otwarcie polegające na zbudowaniu wczesnego Spawning poola oraz Baneling Nesta, przy ograniczeniu produkcji dron do minimum. Dzięki temu był w stanie zniszczyć naturalną ekspansję swojego przeciwnika zyskując w tym momencie ogromną przewagę produkcyjną. W dalszej części rozgrywki, po ustabilizowaniu sytuacji obaj gracze zdecydowali się na zagranie Mutalisków. Jest to bardzo popularna taktyka wśród koreańskich zawodników w tym matchupie. Gdy doszło do konfrontacji tychże, to Mutaliski Rogue okazały się tymi zwycięskimi, ponieważ to one posiadały lepsze defensywne ulepszenia. Przełożyło się to na wynik 1:0 dla Rogue.

Kolejną mapą, która gracze wybrali była 2000 Atmospheres LE. Jak dotychczas przez dwa pozostałe dni, nie doświadczyliśmy praktycznie żadnych wczesnych agresji w postaci all inów. Jednak tutaj Koreańczycy, pokazali klasę, jak się gra na turniejach w koreańskim stylu. Dark zagrał taktykę Rogue z poprzedniej mapy, a Rogue zagrał klasycznego 12 Spawning Poola zmodyfikowanego o wyciągnięcie kilku dron z linii minerałów w celu bufora do zadawanych obrażeń. Jak się okazało, było to gwoździem do jego trumny, ponieważ nie miał on wystarczającej ilości minerałów. Skończył drugą mapę wynikiem 1:1.

Berlingrad LE była ostatnią i decydującą mapą tego spotkania. Zawodnicy zdecydowali się tym razem na standardowe zagrania we wczesnym etapie rozgrywki. Natomiast zmiany zaszły w dalszej jej części, Dark zdecydował się na Roache 1/1 (atak/obrona), a Rogue na Mutaliski, które początkowo nie zadały zbyt dużych strat. Pozwoliły jednak na kontrolę mapy. Dało mu to bezpiecznie założyć szybciej czwartą bazę. Tym samym zyskał ogromną przewagę nad swoim przeciwnikiem. Przez długi czas wydawało się, że to właśnie Rogue zdoła zagłodzić swojego przeciwnikai wygra w ten sposób ostatnią mapę. Niestety błędne decyzje związane z atakiem spowodowały, stratę większej części armii. Efektem tego było poddanie się i spadek do dolnej części tabeli, przegrywając mecz 2:1.

Proszę oglądać od 1 godziny i 36 minuty

MarineLorD (T) vs SpeCial (T)

Pierwszą mapą pierwszego meczu przegranych była Berlingrad LE, po którym przegrany odpada z turnieju, a wygrany zmierzy się z Rogue o awans z drugiego miejsca. O ile build ordery obu zawodników, były standardowe dla tego konkretnego match-upu tak agresywna kontrola Reaperów przez MarineLorDa spowodowała ogromne straty w ekonomii we wczesnym etapie rozgrywki zabijając łącznie przeszło 17 SCV. Skutkiem tego było wyjście z kontrą w wykonaniu SpeCiala, aby spróbować wrócić jeszcze do tej gry. Niestety nie udało się to i zakończyło pierwszą przegraną mapą SpeCiala.

Kolejną mapą była 2000 Atmospheres LE, gdzie to właśnie SpeCial postanowił zrewidować swój wachlarz build orderów o proxy Baraków. Ich jednostką bojową był Reaper. Niestety dla niego MarineLord otworzył zagraniem podwójnych Baraków, dzięki czemu w teorii to on powinien mieć wówczas przewagę. Jednak nie zdołał jej wykorzystać. Po ustabilizowaniu się sytuacji ekonomicznej u obu zawodników to MarineLorD zdecydował się wyjść na mapę częścią wojsk, a pozostałą desantować do głównej bazy. O ile plan na papierze był bardzo dobrze przemyślany to ów desant w postaci trzech pełnych Medivaców napotkał problem w postaci Vikingów SpeCiala, które to zestrzeliły część z nich. Spowodowało to, że cały atak spalił na panewce. Pozwoliło to SpeCialowi wyjść z kontrą w kierunku swojego rywala. Tym samym wygrał pierwszą mapę wynikiem 1:1.

Ostatnią i zarazem decydującą mapą tego spotkania była Glittering Ashes LE i tutaj role nieco się odwróciły względem poprzedniej mapy. Tym razem MarineLorD zdecydował się na proxy Baraki z Reaperami, których SpeCIal nie zdołał znaleźć. Dzięki temu MarineLordowi udało się opóźnić naturalną ekspansję swojego przeciwnika, mógł wówczas postawić własną. W międzyczasie zawodnicy oczywiście starali się nawzajem harrasować, ale bez większych strat. W momencie, w którym MarineLorD poczuł, że ma przewagę nad swoim przeciwnikiem. Gdy już doszło o konfrontacji obu zawodników pod naturalem SpeCiala, to MarineLorD stracił kluczową jednostkę, jaką był Raven. Skutkiem tego była przegrana potyczka, po której to SpeCial stał się agresorem na mapie, przeprowadzającym ciągłe ataki w kierunku swojego przeciwnika i wygrywając 2:1.

Proszę oglądać od 2 godziny 55 minuty

Rogue (Z) vs SpeCial (T)

Blackburn LE była pierwszą mapą, decydującego meczu o awans z drugiego miejsca w Grupie C. To właśnie SpeCial zdecydował się na agresywne otwarcie w postaci proxy Baraków z bunkrem. Rogue odpowiedział na to Queenówką oraz kilkoma Zerglingami wychodząc z tej agresji bez szwanku. Po build orderze zawodnika Terrańskiego widać, że ten będzie chciał szybko zakończyć tą mapę. Bardzo szybko postawił kolejne Baraki, celem wyprodukowania jak największej ilości Marines i przeprowadzenia ataku. Zakończył się on bez strat ekonomicznych po stronie Zerga. Zostały zabite jedynie Queenówki oraz Zerglingi, ale to był jedynie początek końca rozgrywki. Kolejny atak okazał się być śmiertelnym i zakończył mapę wynikiem 1:0 dla Terrańskiego zawodnika.

Glittering Ashes LE to druga mapa, w której to gracze zdecydowali się tym razem na standardowe otwarcia, bez wczesnej agresji czy też allinowania. Jedyną zmianą w build orderze SpeCiala była zmiana z jednostek biologicznych na tak zwanego Mecha. Niestety w chwili ataku, ilość błędów, jakie popełnił Terrański zawodnik, spowodowała stratę większości armii. Odwet ze strony Zerga uszczuplił również ekonomię SpeCiala. Rogue widząc BattleCruisery ze strony przeciwnika, zdecydował się na taktykę Mutalisk Baneling, dzięki której cały czas był w stanie ciągle harrasować Terrańską ekonomię. Zmusił go tym samym go do wejścia w otwartą walkę na mapie. Doprowadziło to do korzystniejszej wymiany wojska dla Rogue, czego skutkiem było wyrównanie 1:1 w meczu.

Ostatnią i zarazem decydującą mapą była 2000 Atmospheres LE, gdzie ponownie jak w przypadku pierwszej mapy SpeCial zdecydował się na zagranie dwóch proxy Baraków. Rogue odpowiedział na to tak zwana ślepą kontrą w postaci Spawning pool przed postawieniem naturalnej ekspansji. Postawiło go to w znacznie lepszej sytuacji. W momencie, gdy plan Terrana nie wypalił, to ten zdecydował się cofnąć dotychczas wyprodukowaną armię do swojej bazy. Ta niestety została złapana pod bazą, przez co SpeCial nie miał już żadnych jednostek obronnych. Przegrał w ten sposób cały mecz wynikiem 2:1.

Proszę oglądać od 3 godziny i 56 minuty

Podsumowanie rozgrywek Grupy C

Podsumowując, działo się to, czego się spodziewałem. Czyli agresywna gra, gdzie gracze potrafili postawić na taktykę potocznie nazywaną Cheesem czy też All-inem. Dało nam to taki lekki powiew świeżości po grupie A i B, gdzie takich zagrań było jak na lekarstwo. Widać to było po meczach, że grupa C była tą najsilniejszą. Każdy z graczy miał ogromne szanse na zagranie w fazie pucharowej. Ostatecznie pierwsze miejsce zajął Dark z wynikiem 2:0, na drugim zaś znajduje się Rogue z wynikiem 2:1. W grupie D czekają na nas mecze pomiędzy Serralem, Maru, ShoWTimE oraz Nice.

Pasjonat gier komputerowych od najmłodszych lat, pamiętający czasy ZX-Spectrum i C64. Wieloletni fan gier spod stajni Blizzarda. Najbardziej lubi oglądać rozgrywki esportowe Starcrafta.
Scroll to top